2011. november 23., szerda

Rákos finomságok

Kettő nagyon egyszerű és nagyon finom halas-rákos vacsorát kutyultam a napokban. Az elsőnél a rákot (királyrák-king prawns) frissen vettem, nem fagyasztva. Kevés olívaolajon mogyoróhagymát pirítottam, csiliport szórtam hozzá és 20 dkg bébi paradicsomot. A rákokat is gyorsan rádobtam és 8-10 perc alatt megfőztem. Közben linguine tésztát főztem ki, a megfőtt tészta főzőlevéből egy keveset meghagytam és créme fraiche-vel kevertem össze, majd a tésztához kevertem. Frissen reszeltem bele fokhagymát és egy csomag rukkolát adtam hozzá, majd a tetejére a rákos-csilis paradicsomot.


A másik egy halas curry lett. Kevés olívaolajon megfonnyasztottam egy vöröshagymát, 2 gerezd áttört fokhagymát és frissen reszelt gyömbért (kb. 2 cm-es hosszúságú darabot). 5-7 perc után tört csilit és 2 evőkanál curry pasztát adtam hozzá (pl. thai vagy Madras curry). A fűszerekkel együtt kb. 2-3 percig hevítettem a hagymát, majd 2 paradicsomkonzervet zúdítottam az edénybe és 10 percig bugyogtattam. A feldarabolt halat (tőkehal, lazac) 4-5 percig főztem a szószban, majd a legvégén adtam hozzá az előre megfőzött rákokat. Friss koriander és negyedekre szeletelt lime díszítette a tálat. Basmati rizzsel vagy naan kenyérrel az igazi.

Nincsenek megjegyzések: