2016. július 7., csütörtök

Chia magos eperlekvár


Elérkezett a befőzés és tartósítás szezonja. Engem mégsem ez inspirált arra , hogy lekvárt főzzek , hanem a majdnem ehetetlen, vízízű eprek, melyeket az itteni lengyel boltban 2 kg-os kiszerelésű rekeszekben árultak. Szép volt, mosolygós, de mégsem az igazi. Lekvárt még nem főztem, és valamilyen gyors receptre vágytam, így a megfőzött eperhez chia magot adtam, amely szépen bezselésítette. Nálunk főleg a reggeli zabkására került egy kevés fahéjjal, így szinte 2-3 nap alatt elfogyott.
Ez a fajta lekvár nagyon jól bevált, így legközelebb más gyümölccsel is kipróbálom. A chia mag kedvező hatásáról már írtam itt a blogon, mindenkinek csak ajánlani tudom. :-)


Chia magos eperlekvár hozzávalók:
Kb. 1.5 kg eper (vagy amennyi rendelkezésünkre áll)
2-3 ek méz vagy más édesítőszer (agave, juharszirup stb.)
2-3 ek chia mag (vagy kívánt állag szerint)

Elkészítése:
A megmosott és megtisztított epret félbevágtam és egy nagyobb lábasban közepes lángon fedő alatt felforraltam, majd kisebb lángon addig bugyogtattam amíg az eper szét nem főtt, de még nagyobb darabok voltak benne. Levettem a tűzről és hozzáadtam a mézet is. Alaposan elkevertem majd a chia maggal besűrítettem. Rátettem a fedőt és hagytam 10-15 percig pihenni, ezalatt a chia mag is bezselésedik, megszívja magát az eperrel. A lekvár még hűlés közben is tovább zselésedik. Kifőzött üvegbe öntöttem és a hűtőben tároltam.
Akik jobban szeretik a simább állagú lekvárt turmixgéppel nyugodtan lehet tovább pépesíteni, vagy akár leszűrni is.
Elrontani képtelenség, kezdő háziasszonyok figyelmébe ajánlom!
Jó étvágyat! :-)



2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Tavaly a te recepted alapján főztem a chia magos eperlekvárt. Még jövőre is maradt pár üveggel, mert az idei kevés termésből nem készült lekvár. Jó ötlet ez a chia mag - szeretjük. :)

Erika írta...

Köszönöm Marisz :-) Örülök, hogy Nektek is ízlett így, lassan nálam is ideje lenne a befőzésnek :-)