2015. szeptember 3., csütörtök

Tempe burger


A tempe meg én nem leszünk barátok, kapcsolatunk csupán egy hamburger erejéig tartott, de azért örültem hogy megsimertem. A kísérletezést a vega burgerek terén tovább folytatom.
A tempe tulajdonképpen szójababból (eredetileg indonéz étel) készül bizonyos gombák fermentációjának segítségével.Tempe készülhet más gabonából is.
Rúd alakú tömbökben árusítják, a szójaszemek még látszanak benne. Enyhén savanykás, erjedt illata van, íze picit több mint a tofunak. Vegetáriánus étrend jó kiegészítője lehet a benne lévő magas fehérjetartalom miatt.

Ennek a vegaburgernek kellemes textúrát adott, és már-már ténylegesen is húspogácsára emlékeztető külsőt, de a már említett kesernyés, erjedt ízvilágot nekem jó nagy adag hagymával és paradicsomszósszal kellett elmaszkírozni, hogy fogyasztásra alkalmasnak találjam :-)
Mindez ne rettentsen el senkit fogyasztásától. Ha veszünk, akkor lehetőleg biót és nem GMO szójából készültet érdemes.



Vega tempe burger hozzávalói 4 közepes pogácsához:
1 rúd (kb. 20 dkg) tempe
1 vörösbab konzerv
3 gerezd fokhagyma
nagyszemű tengeri só
1-2 ek szójaszósz vagy tamari
1 tk útifűmaghéj por
kevés víz
1 tk sörélesztő pehely
kevés csicseriborsó liszt
 
olivaolaj a sütéshez
 
Tk. kenyér vagy zsemle
 
Ízlés szerint lilahagyma, avokádó, rukola, paradicsom, csípős paradicsomos szósz



A vörösbabot lecsepegtetem, a tempét apróbb darabokra vágom és késes robotgépbe teszem. Fokhagymát nyomok bele, ízlés szerint sózom, szójaszószt vagy tamarit adok hozzá. Egy teáskanálnyi útifűmaghéj port feloldok egy fél deci vízben és mikor kissé megkocsonyásodott a tempéhez öntöm (ez segít tojás helyett összetartani a pogácsákat). 1-2 teáskanálnyi sörélesztő pelyhet is szórok hozzá.
Kézzel pogácsákat formázok a masszából és kevés csicseriborsó lisztben hempergetem meg a pogácsákat. Hűtőben egy-két órát állni hagyom.

Kevés olivaolajon pár perc alatt ropogósra sütöm a pogácsák mindkét oldalát.

Teljes kiőrlésű zsemlére halmoztam egy kevés rukolát, felkarikázott avokádót és paradicsomot, lilahagymát. Erre helyeztem a pogácsákat és rá nem kevés paradicsomszószt.

Jó étvágyat minden bátor kísérletezőnek! :-)


Nincsenek megjegyzések: