2011. március 18., péntek

4800 kalória

A tegnapi Szt. Patrik napi mulatozást a képen látható csokibomba tette édesebbé. 100 gramm jó minőségű fekete csokit és 200 gramm vajat olvasztottam meg egy kis serpenyőben. Egy nagyobb keverőtálba 250 gramm réteslisztet, fél teáskanál szódabikarbónát, 3 egész tojást, 1 teáskanál vanília kivonatot, 175 gramm sötét muscavado nádcukrot, 1 pohár natúr joghurtot összekevertem. A femelegített vajat és csokit a masszához kevertem és kivajazott, kb. 20 cm hosszú kenyérsütő formába öntöttem (a tepsit kivajaztam és sütőpapírral béleltem ki előtte.) 190 fokon (gáztűzhely 5-ös fokozat) bő egy óra alatt sült meg. Tetejére 50 gramm fekete csokit 100 ml tejszínnel, 1 evőkanál vajjal megolvasztottam és még melegen ráöntöttem. Díszítésnek, maradék csokitörmeléket szórtam rá. Pár napig hűtőben is eláll, illetve elállt volna, ha nem fogy el mind az utolsó morzsáig.

Nincsenek megjegyzések: