2011. március 11., péntek

Iron Lady



A lencseleves sikere nyomán felbuzdulva, (legalábbis családtagjaimnak ízlett....vagy nem volt más választásuk, hogy megmeneküljenek az éhhaláltól...) ma lencse ragut készítek szintén vöröslencséből. Azontúl, hogy finom, kitűnő vas és C-vitamin forrás, és magas szénhidráttartalma miatt igen tápláló (viszont glikémiás indexe alacsony, lassan emeli meg a vércukorszintet).
A lencseragu hozzávalói:
3 evőkanál olívaolaj
2 fej vöröshagyma
3 sárgarépa
3 szál angol zeller
3 fokhagymagerezd
500 gramm szárított vöröslencse
2x400 gramm paradicsomkonzerv
2 evőkanál paradicsompüré
2 teáskanál szárított oregánó és 2 teáskanál kakukkfű
3 babérlevél
1 liter zöldségleves alaplé

Az olívaolajat felforrósítottam és hozzáadtam a hagymát, a felkarikázott sárgarépát, zellert és fokhagymagerezdeket. Lassú tűzön 15-20 perc alatt összefőztem őket (nem túl puhára). Ezután hozzáadtam a szárított lencsét, olasz paradicsomkonzervet, paradicsompürét, fűszereket és a zöldségleves alaplét. Forrástól számított kb. 20-30 perc alatt a lencse puhára főtt. A végén sóval és frissen őrölt feketeborssal ízesítettem. A recept alapján spagettivel, vagy más tésztával pl. kagylótésztával illik fogyasztani, de önmagában is megállja a helyét. A másnapi vendégségre is maradt egy kis kóstoló, és talán még finomabb lett, ahogy a hűtőben tárolva összeértek az ízek. Egyértelműen az egyik kedvencem lesz a vöröslencse!
Forrás: BBC Good Food

Nincsenek megjegyzések: