2012. október 28., vasárnap

Csokis gesztenyetorta (Rachel Allen)


Íme egy újabb nagyon finom torta Rachel Allen Cake c. könyvéből, melyet a hosszú hétvégére készítettem. Rengeteg recept van benne, melyek 90%-át  eltökélt szándékom kipróbálni! Gesztenyét és gesztenyemasszát nagyon nehéz Dublinban kapni, de Halloween-re készülődve egy két bolt polcán fellelhető az édes gesztenye is. A recept friss gesztenyét tartalmaz, de ez kiváltható vákuumcsomagolt változattal is, vagy jobb fajta gesztenyemasszával.

Vigyázat nagyon csokis, nagyon eteti magát, langyosan és hidegen is finom. Állagát tekintve szerintem leginkább egy brownie-hoz hasonlít.


Hozzávalók (egy 23 cm átmérőjű tortához vagy nálam 20 cm-es):
20 dkg étcsoki (én 80%-os kakaótartalmút használtam)
20 dkg vaj (plusz egy kevés a tepsit kikenni)
20 dkg édes gesztenye (megpucolva)
2 dl tej
3 tojás
12 dkg nyírfacukor (vagy más cukor)
csipet só

Elkészítés:
Ha friss gesztenyét használunk, akkor azt a sütőben megsütjük (vagy serpenyőben megpirítjuk). Kb. 30 dkg gesztenyére lesz így szükségünk, mely a megpucolás után 20 dkg-ot nyom majd. Ha gesztenyemasszát (vagy csomagoltat) használunk akkor még könnyebb dolgunk van.

A megsült és meghámozott gesztenyét 2 dl tejjel felforraljuk és maximum 3 percig, folyamatosan kevergetve melegítjük. Lehúzzuk a tűzről és botmixerrel pürésítjük. Ízlés dolga, én nagyobb darabokban hagytam, de egészen krémes állagúra is mixelhetjük.

A csokoládét kisebb darabokra törjük és a vajjal együtt hőálló tálba helyezzük, majd vízgőz fölött, folyamatosan kevergetve megolvasztjuk.

A tojásokat nagy gonddal különválasztjuk. A sárgáját kikeverjük 10 dkg cukorral. Majd hozzáadjuk a megolvasztott vajat+csokit és a tejes gesztenyemasszát. Jól elkeverjük. 

A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük majd a maradék 2 dkg cukrot is eldolgozzuk benne. Ezt a fehér habot óvatosan a masszához keverjük.

Kivajazott és alul sütőpapírral kibélelt tortaformába öntjük és előmelegített sütőben sütjük 170 Celsius-fokon (gáz 3) Rachel szerint 30 percig, de nekem bő egy óra volt, mivel kisebb tortaformával dolgoztam, így jóval magasabb volt a tészta. Attól is függ ki mennyire szereti rezgősre, kissé folyósra a közepét. A 30 perc szerintem egy igazán folyós állagot eredményez. 

Hagyjuk kissé kihűlni, majd langyosan szeleteljük. Szórhatunk rá kevés porcukrot, vagy kakaóport is.
Jó étvágyat!:)

17 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Gesztenye is meg csoki is, rossz nem lehet...:)

Babette írta...

nagyon finom lehet! Elmentem, karácsony környékére:)

Száva írta...

Nagyon gusztusos és irtó aranyos a tortatálad! :)

Azt hiszem tökéletes lesz barátnős teázáshoz :) Elmentettem, majd megmutatom, ha sikerül :) Köszi!

teller-cake írta...

Hű de jól néz ki! Bár nem vagyok oda túlzottan a gesztenyéért, de azért megkockáztatnék egy szeletet...:)

Marcsi írta...

Kérek egy szeletet!!!!!

Hankka írta...

Nagyon jól hangzik, csokis is, gesztenyés is, igazán fincsi lehet! :) Jól jönne hozzá egy gombóc fagyi! :)

Gizi írta...

Imádnám langyosan és hidegen is!!! :)

Emi írta...

Szuper kis torta! Csupa csoki, ahogy szeretem. És még gesztenye is! Gesztenyemassza találásban még én sem jártam eddig szerencsével. De cserében tele a környék gesztenyefákkal:))

wanna írta...

Az összetevőket olvasva ez tényleg nagyon finom lehet!

Erika írta...

Lányok, nagyon köszi a kommenteket, mindenkinek felajánlok egy szelettel!:)

Pixie Pie írta...

Nyami! :) Nekem a tortatálad is nagyon kéne! ;)

Erika írta...

Szia Pixie Pie: köszi, igen én is nagyon szeretem ezt a tálat, praktikus kis darab:)

Györgyi írta...

Óóóó, hogy csak most találtam meg!!Hétvégén szerettem volna ilyesmit sütni, de nem találtam receptet. Kénytelen voltam improvizálni, és tessék itt a tökéletes recept. Mentettem:)

Katalin írta...

nagyon guszta!
és a kérdés, ami idehozott: hol lehet Dublinban gesztenyét kapni? kérlek segíts! fagyasztott gesztenye, gesztenyemassza és végső esetben friss vagy vákumcsomagolt is érdekelne... esetleg m&s?

Erika írta...

Szia Katalin,
Jó a kérdés:) Friss szelídgesztenyét Tesco-ban is árultak Halloween táján, ekkor vettem én is ehhez a tortához. Viszont lehet kapni vákuum-csomagoltat egyes helyeken, zöldségesnél néha. Én azt tudom, hogy nálunk a zöldségesnél van (Dublin 9). Gesztenyemasszát pedig árulnak a magyar boltban, a Paprika Stores-ban Parnell sq.-nél...Remélem tudtam segíteni...De tény, hogy nagyítóval kell keresni!:)

Katalin írta...

Kedves Erika!

Szeretném megköszönni a segítséget, még ha ilyen hosszú reakcióidővel is... (bocsánat)!
Azóta: jelentem, a gesztenye beszerezve :-)
Karácsony előtt (is) elkezdtek felbukkanni több helyen! Frisset a Moor street-i piacon, az arab árusnál láttam, dobozosat a Marks&Spencerben, nálam végül az Aldis konzerves landolt...

Off: Esetleg azt még megkérdezhetem, hogy ha van egy ilyen minden boltban kapható karácsonyi pudingom, akkor mihez kezdjek vele? :-) Kibont, brandys tejszínnel tálal, megesz? Vagy be kell vetnem valami konyhai műveletet, amelyről a csomagolás rejtélyesen hallgat? Az alkohollal lelocsolós, meggyújtós trükköt azt hiszem nem lesz merszem kipróbálni.

Köszönöm, meghitt ünnepeket, kellemes készülődést!

Erika írta...

Szia kedves Katalin,

Örülök, hogy sikerült gesztenyét találni. Mi most az Asian Market-en vettünk, Dublin 2. Kicsit nagyobb szeműek, de szerintem finom lesz levesbe.

Mi is idén bolti Puddingot vettünk, mert magam akartam csinálni de nincs rá időm. A csomagoláson van rajta hogyan kell elkészíteni, általában vagy mikrózni kell (nekem nincs) vagy gőzölni egy fél órát-50 percet. (Vízfürdőben). Tejszínhabbal nagyon finom, vagy brandy-s tejszínhab:) Meggyújtani én sem fogom.:)