2012. október 10., szerda

Sütőtökös Halloween sütik (Rachel Allen)


Lássuk hát ezt a sütőtökös Halloween süteményt Rachel Allen legújabb könyvéből!
,Minek is ez nekünk, hisz Magyarországon nincs is Halloween?!'... gondolhatjátok. Az ünnepre való tekintet nélkül nagyon finom piskótáról van szó, és még aki ódzkodik is a sütőtöktől, ígérem az sem fogja benne érezni az ízét. (Gyerekeknek nem is kell szólni, tuti nem jönnek rá!) Olyan ez mint a répatorta: a zöldség sokkal puhábbá, szaftosabbá teszi a tésztát és a benne levő természetes cukrok által finom, édeskés ízt ad neki. Pont ezért én a receptben előírt 30 dkg cukrot kb. harmadoltam, de ez megint ízlés kérdése, én most az eredeti receptet fogom megosztani veletek.

Hozzávalók (egy kb. 20x30 cm-es tepsihez):

45 dkg sütőtök (pucolás után értendő)
20 dkg puha vaj
30 dkg barna cukor
4 db tojás
30 dkg liszt
1 tk sütőpor
2 tk szódabikarbóna
1 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt szerecsendió
1 tk őrölt gyömbérpor
1 tk só
15 dkg mazsola
1 narancs leve és héja

A krémsajtos tetejére:
40 dkg krémsajt
10 dkg puha vaj
20 dkg porcukor
1 narancs leve és héja 

(Én itt csak a krémsajtot kevertem össze 1 evőkanál nyírfacukorral és a narancs levével, lereszelt héjával).

A fekete mázhoz (pókokat, pókhálókat stb. rajzolni):
10 dkg porcukor
1/2-1 evőkanál narancslé vagy víz
pár csepp fekete ételfesték 

(Én csokit olvasztottam és azzal is működött.)



Elkészítés:
A sütőtököt megpucolom, megmosom, magját kikaparom, kisebb kockákra darabolom fel és vízben puhára főzöm (kb. 20-25 perc alatt). Hűlni hagyom, félreteszem.

A puha vajat krémesre keverem a cukorral és hozzáadom a kihűlt sütőtököt, majd a tojásokat is egyenként elkeverem, összekeverem, kidolgozom (mindezt kézi robotgéppel).

A száraz összetevőket egy nagyobb tálba szitálom, majd a vajas sütőtökhöz keverem, fakanállal kidolgozom. A friss narancs levét és lereszelt héját is a tésztához adom és végül a mazsolát.

Tepsit vajazok ki, sütőpapírt teszek az aljára. A tésztát átöntöm és előmelegített sütőben sütöm 180 Celsius-fokon kb. 50-60 percig. Tűpróbát végzek.

Fontos, hogy teljesen hűljön ki a piskóta, mert a krémsajtos máz nem szabad hogy szétolvadjon rajta.

A tetejére: a krémsajtot kikeverem a cukorral, narancs levével, héjával és a puha vajjal (ha használunk). Spatula vagy kés segítségével szép egyenletesen eldolgozzuk a piskóta tetején.

Ezután a sütit lehet szeletelni. 

Akár el is hagyhatjuk a díszítést, de ha mégis rászánunk egy kis időt, garantáltan nagy sikert arathatunk a gyerekek körében (nálunk a szomszédoknak is jutott, és azóta a kicsik a kertből kiabálják át: ,We love you Erika-Szeretünk Erika').

Habzsákból nyomjuk ki az összekevert összetevőket hozzá, de ha a csoki mellett döntünk az is nagyon jól működik és kevésbé műanyag (mint a fekete ételfesték). A csokit vízgőz felett olvasszuk meg. Pókháló, pók vagy szellem még nekem is ment, pedig nem sok kézügyességgel vagyok megáldva. Rajzaim kb. 5 éves korom óta hasonló szinten vannak.

Halloween-re hozok még finomságokat, a héten talán egy igazi ír édességet is bemutatok, melyben akár még gyűrűre is ráharaphatnak a leleményesebbek!

15 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nagyon finomnak néz ki és szuper a dekoráció is a szeletek tetején! Mentettem is! :)

Édeskonyha írta...

Csodaszuper sütik! Nekem jöhetne akármennyi halloweenra. Lehet kipróbálom.

Gizi írta...

Nagyon guszta, a díszítés pedig szuper. Én is rákattantam a sütőtökre, így ezt a sütit is megsütöm, na és amilyen béna vagyok, ez a díszítés még nekem is sikerülhet.:)

Hankka írta...

Halloween-t ugyan valóban nem ünneplünk, de azért az ilyen finom sütikre vevők vagyunk! :) Gyönyörűséges szeletek, nem is tudom, hogy a rajzos vagy a rajz nélküli tetszik jobban! :)

Unknown írta...

Nagyon finom süti lehet, és milyen jópofa díszítés!!!

NYAMMM írta...

Itt is mesések:)

kamrapolc írta...

A mazsolára hirtelen azt hittem, hogy csoki :) szerintem megsütöm a hétvégén, de csokival, mert a én mazsitsajnanemszeretem :(

Szofi írta...

Jujjj Erika, ez nagyon jóóó!A design is és gondolom a süti is nagyon finom, még nem csináltam sütőtökös sütit, de jön a Halloween, ezt a receptet jegyzem!:)

Erika írta...

Sziasztok, köszi szépen. Működik dekor nélkül is, a cupcake szerelmesei (Szofika?:) simán megcsinálhatják cupcake vagy muffin formában is:)

Kamrapolc:csokival is nagyon finom lehet!

kamrapolc írta...

We love you Erika! :)))) Megsütöttem - csokival - isteni, még a finnyás nagyfiam is evett belőle többször is!!!!!

Erika írta...

Ági: Örülök, hogy ízlett a kisfiadnak is:)

wanna írta...

Szép a dekor, jól néz ki, érdemes "dolgozni" vele :)

Kriszta írta...

Annyira ötletes ez a tálalás és guszta a sütemény. Nagyon szeretem a sütőtökös süteményeket.

pinkóci írta...

Júúúj, ez nagyon-nagyon jól néz ki Erika, csorog a nyálam :P

Eszter írta...

Hú, ez nagyon fincsi lett! Fél adagot csináltam, mert Balázs nem szereti a sütőtököt, Nóri meg csak a mazsolát szemezgeti ki az ilyenekből. De nekem nagyon ízlett! Most nyammogom el az utolsó morzsákat. Csak most esett le, hogy nekem is megvan ez a Rachel Allen szakácskönyv, de megjegyzem, a te fotóid sokkal szebbek ;)