2012. október 7., vasárnap

Banánkenyér újra (Nigel Slater)


Nem is olyan régen megosztottam egy finom banánkenyér receptet a kedves olvasóval, azóta igen gyakran készül nálunk ez a büntetlen öröm. Azért büntetlen, mert nem teszek bele cukrot (az érett banántól és egy kevés méztől nagyon finom édes lesz).
Hétvégéinken a konyhai asztalt újságok lepik el, melyeket John vásárol és olvas előszeretettel. A vasárnap nagy része arról szól, hogy egyik helyről a másikra pakolom át ezeket a lapokat, magazinokat, jó nagy kupacot képeznek és legtöbbször idegesítenek. No nem a bennük lévő tartalom miatt, hanem a lakásban uralkodó káoszt teszik még színesebbé és nehezen felszámolhatóvá.
Viszont, hogy valami hasznom nekem is származzon belőlük (azonkívül, hogy príma fotós hátteret adnak pl. keresztrejtvény) igen gyakran kis receptes kártyákat adnak hozzájuk. Több hete Nigel Slater legújabb szakácskönyvéből (Kitchen Diaries II.) kap ízelítőt az olvasó,
Ma nem én főztem viszont nem álltam meg, hogy ne próbáljam ki Nigel banánkenyerét, mely nagyon hasonló a korábbi receptemhez. Az írót, mazsolát, és darált mandulát elhagyjuk most, helyette sok-sok csoki kerül bele, abból is a jobb fajta ét és bio fehér. Az olvasót csak buzdítani tudom, hogy próbálja ki. Finom és nyugtatólag hat!:-)



Banánkenyér hozzávalók:
25 dkg liszt
2 tk sütőpor
12,5 dkg puha vaj
23 dkg cukor (én ezt elhagytam, helyette 2 evőkanál mézet tettem bele)
40 dkg érett banán (kb. 3 nagyobb banán meghámozva)
1 tk vanília kivonat
2 db tojás
10 dkg csoki (én 5 dkg ét és 5 dkg fehérrel operáltam)

Elkészítés:
A lisztet és a sütőport egy nagyobb tálba szitáljuk.
A puha vajat habosra keverjük a cukorral (vagy mézzel), az érett és meghámozott banánokat villával összenyomjuk és a vajhoz keverjük. Dolgozhatunk kézi robotgéppel is, de nem muszáj a banánokat teljesen simára elkeverni, az is jó, ha kicsit darabosabb marad a tésztában. A tojásokat felverjük és a vajas banánhoz adjuk, ehhez jön még egy teáskanál vanília kivonat is.
A sütőporos lisztet apránként a vajhoz keverjük, majd a végén a csokit kisebb darabokra törjük és ez is a tésztába kerül.
Kivajazott és sütőpapírral kibélelt kisebb veknis tepsibe öntjük a tésztát. Előmelegített sütőben, 180 Celsius-fokon (gáz 4) sül bő egy órát. Tűpróbát végezzünk és ha nem sült át teljesen a belseje, sütőpapírral letakarva pár percig süssük még. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd szeleteljük. (Ez nálunk nagyon nehéz volt, mert Abi sikongatva követelte az ő szeletkéjét, így neki sokáig fújtam a még javában langyos kenyeret.) 
Jó étvágyat!




A héten illetve az elkövetkezendő hetekben Rachel Allen receptekkel (is) fogok készülni. Legújabb szakácskönyvéből (magyarul még nem jelent meg) Cake-ből készítek majd Halloween-re is finomságokat, lesz édesburgonyás muffin, ír különlegességek! Akit érdekelnek egyéb receptek a könyvből (itt bele lehet kukkantani angolul) bátran írjon nekem és elküldöm magyarul e-mailben vagy megsütöm és lefotózom!:)

10 megjegyzés:

trollanyu írta...

Szépséges:) Látom még melegen vágtad fel, látszik a csokin:) Sosem tudom én sem kivárni, hogy kihűljön a süti, mert kíváncsi vagyok az ízére:)Egyszerű recept, gyakran készítek banánkenyeret én is, szeretjük.

Bors and Pepper írta...

Banánkenyér? Bármikor!!!

wanna írta...

Tényleg nagyon szép, imádom a banánt a csokival, legutóbb én is melegen vágtam fel, meglátszott a csokin nálam is :)

Seffer Lilla írta...

Jaj, hát ő nekem is jöhetne! Szuper!

"saját levében" írta...

Nagyon bírom NS stílusát, és a finom, lassú mozdulatait is!

Icus írta...

De szuper, hogy felraktad ezt a receptet. Szeretem Nigel Slater-t. Olyan nyugisan süt-főz mindenféle csodákat.

Hankka írta...

Gyönyörűséges, látszik, hogy mennyire finom! Tetszik a recept, mentem! Néha a gyerekek már ráunnak a banánra, akkor majd előveszem ezt a receptet! :)

Kati írta...

Sosem ettem banánkenyeret, de ez a tied nagyon szép, ínycsiklandó:)

Erika írta...

Köszi lányok, igen elég nehéz volt kivárni hogy kihűljön, így még javában melegen vágtam fel. Jó kis recept ez, igazi őszi-téli édesség.:)

Eszter írta...

Nálunk van már egy KEDVENC banánkenyér -így csupa nagy betűvel. De azt hiszem, most vetélytársara akadt... Ez nagyon finom lett! :) Köszi a receptet!