2011. szeptember 8., csütörtök

Csak semmi pánik


Visszajöttünk Dublinba, aholis egy félig lelakott ház és a BBC Good Food Magazin 3 legutóbbi száma fogadott. Mondanom sem kell, az utóbbiaknak jobban örültem. Még zajlik a romeltakarítás és megpróbálunk visszarázódni a hétköznapokba, ami nem egyszerű nekem sem meg Abigélnek sem. Közben nézegetem az új recepteket és gondolatban már megfőztem mind.

Addig is egy nagyon egyszerű pitét osztok meg, melynek alapja a hagyományos omlós-vajas tészta, tölteléknek pedig bármilyen gyümölcs megjárja. Rebarbarát és almát tettem bele, a rebarbarát nagyon kevés cukorral pürésítettem, 2 darab almát vékonyabb karikákra vágtam és tetejére igazgattam. Fahéjjal szórtam meg. A tésztát először magában sütöttem kb. 20 percig (kerámia babokkal, majd 5 percet anélkül ,pucéran`.) A már megtöltött pitét pedig további 10 percig sütöttem össze.
Frissen felvert tejszínhabbal ettük. Nem kirakatba való, de ízre jó! :)

3 megjegyzés:

Katesz írta...

Mi az a keramia bab?! Lehet ugy csinalni, hogy elhagyom ezt a keramiaizet es 25 percig sutom a tesztat magaban, aztan a mar megtoltott tesztat pedig a fennmarado ideig sutom? Romnak nem sokara itt van a szulinapja es utalja a piskotat, ugyhogy kell valami otlet, hogy mit sussek neki. A sajttorta tavaly mar megvolt, szerintem iden megcsinalom ezt, mert a pitet szereti, a rebarbarat pedig egyenesen imadja :) Kicsit szokatlan szulinapra, de a gyertyat oda lehet biggyeszteni a kozepere es az a lenyeg, nem?:)

p.s. A romeltakaritasrol jut eszembe, hogy a Buzas Gabi meg anno azt mondta, mikor a Romot megismertem, hogy milyen szerencse, hogy a srac vezetekneve nem Eltakaritas, Ania, vagy Halmaz :))

Erika írta...

:D Szia Katesz! Persze , nem muszaj a keramia bab hasznalata, az csak nehezeknek van, helyette mondjuk sima rizsszemeket is tehetesz a pitebe (ala sutopapir) . En csak azert szoktam, mert nekem neha felpuposodik a teszta kozepe....de vegulis nem kotelezo!
Vicces ez a Buzas Gabi :)))

Anazar írta...

Welcome back, welcome back ;-)