2011. december 15., csütörtök

Pink Lady


Ez a poszt pontosan olyan rövid lesz, amilyen kevés idő alatt és egyszerűen összedobható eme fejedelmi vacsora. A kacsa combjánál csak a mellét szeretem jobban, rózsaszínre sütve nem cipőtalpra. Ezt a legegyszerűbben úgy érem el, hogy a bőrös oldalán 5-6, a húsos felén pedig 2-3 percig sütöm a melleket (forró serpenyőben, pár csepp olívaolajon, előtte a bőrét késsel beirdalom). A sütőt 100 fokra melegítem elő és a serpenyőből kivett kacsát még 20-25 percig sütöm itt. Nem sóztam, nem borsoztam.

Hozzá finom áfonya (cranberry) szószt készítek vörös áfonyából: 1 dl narancslevet (100%) 50 gramm demerara cukorral összeforralom (a cukor olvadjon fel), majd 25 dkg friss vörös áfonyát adok hozzá és bugyogtatom egy jó 10-15 percig. Az áfonyák megpuhulnak, a szósz is szépen be fog sűrűsödni. Nem baj, ha picit darabos marad.

A tányérra került még zöldborsós risotto is (amit eredetileg Abi babának készítettem, de ő bele sem kóstolt.)

Azt sajnálom, hogy sosem sikerül szépen adjusztálni az ételt, amikor végre elkészülök a főzéssel kapkodva a tányérra porciózok mindent, félve nehogy kihűljön és még kattintani is tudjak egyet. Ennek ellenére nagyon finom lett, érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések: