2012. január 19., csütörtök

Spenótos lencseleves kolbásszal

A trükkös étel


Mivel a spenótot rajtam kívül túlzottan senki nem kedveli, így cselhez folyamodtam és egy finom lencselevesbe építettem bele ezt a karotinban, C-vitaminban, káliumban és folsavban gazdag növényt.

Spenótos lencseleves kolbásszal

Hozzávalók (nagy lábashoz):
20 dkg lencse (én francia zöld lencsét használtam)
50 dkg paradicsom (vagy olasz hámozott paradicsomkonzerv)
14 dkg kolbász vagy szalonna
2 lilahagyma
4 gerezd fokhagyma
pár csepp fehérborecet
40 dkg spenót
fél liter zöldségleves alaplé
olívaolaj

Elsőként a lencsét készítem el. Ha áztatni kell, akkor előző este beáztatjuk, másnap puhára főzzük, félretesszük. (A zöld lencsét csakúgy mint a vöröset nem kell előre beáztatni, megmossuk, leszűrjük és főzhető.)

Friss és érett paradicsomot nálunk még nyáron is kihívás beszerezni, így fele-fele arányban használtam frisset és olasz paradicsomkonzervet. A frisset leforráztam, héját lehúztam, apróra daraboltam.

Egy nagyobb lábasban kevés olívaolajat hevítettem és megpirítottam benne a felkarikázott kolbászokat (Csabai). Opcionálisan lehet pl. szallonnát is használni, vagy kihagyható a hús.
A lepirult kolbászokat kivettem, lecsepegtettem róluk a zsírt, félretettem.

Az olívaolajra dobtam a felaprított lilahagymát és 10-15 percig izzasztottam rajta. Ezután az apróra zúzott fokhagymagerezdek is a lábasban végezték. A hagymával együtt még pár percig főztem így őket.

A paradicsomot, fél liter zöldségleves alaplevet (vagy opcionálisan fél liter forralt víz és 2 evőkanál VegaMix fűszerkeverék), pár csepp fehérborecetet is a leves alaphoz adtam és jó pár percig gyöngyöztettem.
A megmosott spenótleveleket leforráztam és kinyomkodva a leveshez adtam. 5 percig forraltam, végül a már előre megfőzött lencsét is belekavargattam. Sózni, borsozni ízlés szerint lehet.
Tetejére petrezselymet szórhatunk, tejfellel vagy natúr joghurttal tálalhatjuk.

A bababarát opció kolbászt nem tartalmaz, kevés natúr joghurttal pürésítettem össze, így kellemesen krémes lett. Babáknak lencsét 8 hónapos kor körül adhatunk, a hozzátáplálás szabályait itt is követve: először csak egy kanálkával kóstoltassuk. Puffasztó hatása miatt vigyázzunk, nehogy a piciknél hascsikarást okozzon!
Míg John leküzdötte addig Abinál trükkel sem sikerült elérnem hogy pár kanállal többet egyen belőle. Nem baj, mert a spenót is csak akkor megfelelő vasforrás, ha mellé jó sok C-vitamint is fogyasztunk.
Majd továbbra is próbálkozom azért Abinál, hátha megszereti...ha meg nem ,akkor marad a hamburger sült krumplival :-)

Nincsenek megjegyzések: