2011. május 18., szerda

Diákok csemegéje



Igazán egyszerű süti receptet mutatok most be. Szintén hétvégén készítettem el az Eton Mess ,süteményesített' változatát. Az Eton Mess ugyanis nem más mint friss eperből, tejszínhabból és habcsókból (meringue) álló édesség, ahogy esik úgy puffan alapon, mindent összeborítanak benne. Jó dolguk volt az etoni diákoknak, krikett mérkőzésekre jártak , közben pedig Eton Mess-t ettek...

Hozzávalók:
175 gramm vaj
5 evőkanálnyi tejszín
1 teáskanál vanília kivonat
225 gramm liszt
100 gramm darált mandula
1 teáskanálnyi sütőpor
200 gramm nádcukor
5 tojás
300 gramm eper, felét kettévágjuk, felét apróra karikázzuk
150 gramm málna
4 habcsók nagyobb darabokra zúzva

A vajat megolvasztjuk és elkeverjük a tejszínnel és a vanília kivonattal. Külön tálban összekeverjük a lisztet, mandulát, sütőport egy csipet sót és félretesszük. Egy másik tálban gépi habverővel simára keverjük a nádcukrot a tojásokkal. Hozzáöntjük a megolvasztott vajat-tejszínt-vaníliát, majd a lisztes tál tartalmát is (liszt+sütőpor+mandula+csipet só). Belezúdítjuk a nagyobb darabokra vágott epret, málnát és az egész masszát simára dolgozzuk. Kivajazott, és sütőpapírral kibélelt, nagyjából 20x30 cm-es tepsibe átöntjük, tetejére porciózzuk a vékony karikákra felvágott epret, és a nagyobb darabokra tördelt habcsókot is. Előmelegített sütőben 160 fokon (gáztűzhely 3-as fokozat) sütjük 40-45 percig, majd még egy 10 percet nagyobb hőfokra kapcsoljuk. Nekem majdnem leégtek a habcsókok, mert lassabban sült meg a süti közepe. Katasztrófa nem történt, még időben észrevettem és sütőpapírral letakartam az egészet. Ha megsült, hagyjuk kihűlni és tejszínhabbal vagy vanília fagyival tálaljuk.
(A habcsókot én készen vettem, de otthon is elkészíthető, csak nekem arra már se türelmem, se időm nem volt.)
Kellemes sütizést!:)

Nincsenek megjegyzések: