2011. május 8., vasárnap

Piedone vacsorája


Tüsszögök, prüsszögök, lever a víz, fáj a torkom és még sorolhatnám. Jól időzített megfázás összes tünete ez. Az élet azonban nem áll meg, Abigél baba is számít rám minden téren, és a napi séták sem maradhatnak el. Remélem, hamarosan regenerálódom! Bezzeg gyerekkoromban hogy szerettem beteg lenni! Az óvoda, iskola helyett ilyenkor legtöbbször dédnagymamánkhoz mentünk öcsémmel, ahol igazi gyógyító kezek viselték gondunkat. Reggeli előtt egy-egy kis kupaknyi konyakot kaptunk, mert az, a dédnagymamám szerint gyógyító erővel bírt. Ebédre általában minden kívánságunkat teljesítette. Imádtam a palacsintáit, meg mindent amit főzött, mert teljesen más ízük volt mint akár nagymamáim, akár anyukám főztjének. Felnőtt fejjel jöttem rá, hogy miben rejlett az ízletes ételek titka: a dédnagymama disznózsírral készített mindent, azzal sütött-főzött és még meghűlt mellkasunkra is disznózsíros borogató kötés került. Ebéd után aztán édes volt az álom, majd szabadfoglalkozásként általában videókazettákat néztünk tesómmal. Kedvenceink voltak a Piedone filmek! Százszor is megnéztem ,Seriff és az idegenek', ,Piedone Afrikában' és az összes többi klasszikust is. Imádtam azokat a részeket, ahol Piedone ,falatozgatott'. Hagymás bab vagy tripla burger láttán összefolyt a nyál a számban. Sajnos a dédnagymama már nem él, és több éve is már, hogy Bud Spencer filmet néztem (Írországban szerintem nem is ismerik őket...), a disznózsírra sem fogok átterni. (Azért néha-néha egy jó hájas tésztát de megennék!). A megfázás miatt az ízeket sem igazán érzem, ezért gondoltam olyasmit kéne főzni, amiben van egy kis erő, és a dédinél töltött napokra visszagondolva a hagymás bab, azután pedig rögtön a chilis bab , majd chili con carne ugrott be.

Egy lábasban hagymát pirítottam, és 1-1 teáskanálnyi őrölt köménnyel, kakukkfűvel, és 1 evőkanálnyi chili porral hevítettem össze. Megforgattam benne fél kiló darált marhahúst és barnára főztem. Hozzáadtam egy olasz paradicsomkonzervet, egy konzerv kukoricát, 1 vörösbab konzervet, 1 evőkanál vörösborecetet, 1 csapott evőkanál barnacukrot. Belemorzsolgattam 1 marhahúsleves kockát, felöntöttem fél liter vízzel, lefedtem és forrástól számítva 20 percig főztem. Azután a fedőt levéve még további 20 percig bugyogott a tűzön, amíg a hús meg nem puhult és jó szószos állaga nem lett. Időközben elkészítettem hozzá a krumplit is. Nagyjából egy kiló krumplit megpucoltam, apróra kockáztam és puhára főztem. Majd a krumplipüré mintájára egy egész tejföllel zúztam össze (se vajat , se tejet nem adtam hozzá, csak a tejfölt.) A megfőtt chilit tűzálló edénybe öntöttem át és tetejére pakoltam a tejfölös krumplit, sajtot is reszeltem rá (cheddar).





Előmelegített sütőben sütöttem tovább még 20-25 percig, amíg a sajt rá nem olvadt, meg nem pirult a krumpli.
Nagyon tartalmas étel, így se előételre se desszertre nincs szükség, úgy laktat.
Kellemesen csípős ízét sikerült így megfázva is élveznem.

8 megjegyzés:

Anazar írta...

Jobbulást!! Bizony, a disznózsíros dolgok sokkal finomabbak, és kevesebb is kell belőle, mint olajból, ezért ki sem érződik belőle a zsír. Reggeli előtt konyak, az igen! A disznózsír helyett használhatsz kacsa vagy libazsírt, persze módjával és csak alkalmanként :-)

Erika írta...

Hat igen, lehet hogy a konyak most is segitene, de utalom!:)

Anazar írta...

Jameson then :-D)))

Erika írta...

Hahaha:))) az van!!! majd csinalok egy jo kis ,Hot whiskey-t'! Koszi az otletet!!:D

Névtelen írta...

Nyiss ablakot fénypostán küldöm a hájast.Tegnap sütöttem.
Jobbulást. Üdv.Marcsi

Erika írta...

koszi Marcsi!johet a hájas!:)

Planet Susannia írta...

Tatás Mama tudta, hogy mi a hosszú élet titka!
Egyébként meg a kontinensre kéne költöznötök; most jelent meg Bud Spencer önéletrajza és egyből felugrott a chart-ra! Nem beszélve róla, hogy minden héten van legalább egy Bud Spencer/Terence Hill-film a tévében.
Ez az európai kultúrális örökség (ökörség?) része!
Jobbulást!

Erika írta...

haha. hozzank mar nem ernek el a minosegi Bud Spencer filmek. Talan majd egyszer ujra mi is a kontinensen leszunk :)