2011. május 25., szerda

Chéz Popeye

A szombati piaci bevásárlás alkalmával tettem szert egy szép csokor lestyánra is, angolul lovage. Gondolkoztam, vajon ettem-e már korábban...de semmilyen emlékem nincs róla. Kinézetre is és ízre is hasonlít a petrezselyemhez, gyökerét és levelét is felhasználják. Gyökeréből tea főzhető, ami vizelethajtó hatású, levelét pedig levesekhez, salátákhoz használhatjuk fel. A spenótszezon kezdetén mi sem egyértelműbb hát mint egy jó nagy adag spenótos lencselevest főzni és lestyánnal ízesiteni!


Lencseleves spenóttal és lestyánnal
Hozzávalók:
500 g spenót
50 ml olivaolaj
2 vöröshagyma
2 sárgarépa
1 szál angol zeller
6 fokhagymagerezd
só es bors
1,5 liter zöldségleves alaplé
150 gramm lencse (pl. zöldlencse-lentilles vertes)
pár lestyánlevél (kisebb szár)
2 nagy kanál crème fraîche vagy tejföl
só, bors

A spenótleveleket leforráztam, majd picit állni hagytam és kézzel kinyomkodtam a vizet belőlük, félretettem. A lencsét az instrukció szerint főzzük meg. Én apró szemű francia zöld lencsét használtam (szegény ember kaviárja, ahogy a franciák mondjak- lentilles verdes), amit 10 percig előfőztem (ezt a lencsefajtát előre nem kell beáztatni, azonnal főzhető.) Az apróra vágott hagymát, felkarikázott répát, angol zellert, vékonyra karikázott fokhagymagerezdeket olivaolajon dinsztelgettem, amíg szép sárgás színt nem kap a hagyma és kezdenek megpuhulni a zöldségek. Hozzáadtam a lencsét, 1,5 liter zöldségleves alaplét és nagyjából 20 percig főztem össze, amíg a lencse teljesen meg nem puhult. Lestyánleveleket morzsolgattam hozzá és botmixerrel összepürésítettem, majd apránként a spenótot is a lábasba adagoltam és szintén a levesbe mixeltem. 2 nagy evőkanál crème fraîche -t csaptam hozzá, jól elkevertem és ízlés(em) szerint még sóztam egy kicsit és frissen őrölt borsot is adtam hozzá. Reszelt parmezán sajttal vagy extra adag tejföllel díszíthető. Popeye a tengerész hajóját nem éri vész, szigonnyal lövi az ebihalat az ám a jó falat ollé!

Nincsenek megjegyzések: