2011. április 17., vasárnap

Jószomszédi viszony


A ma délutáni vendégségre csokis muffint és a Victoria Sponge Cake új köntösbe öltöztetett változatát készítettem el. A muffin receptjén nem változtattam (lsd. Variációk Muffinra I. bejegyzésem), csak adtam hozzá 3 evőkanál kakaóport es közepükbe étcsokit nyomtam. A Victoria Sponge Cake-nek egy lemon curd változatát készítettem most el (lemon curd= citromos jam féleség, lsd. korábbi Citromba haraptam bejegyzést.) A piskótákhoz kettő darab 20 cm átmérőjű piskóta sütő formát kivajaztam, sütőpapírral béleltem ki. 200 gramm cukrot összekevertem 220 gramm olvasztott vajjal, 220 gramm liszttel, 4 tojással, pár csepp vanília esszenciával, egy csipet sütőporral, egy citrom héját belereszeltem, levét a tésztába facsartam. Előmelegített sütőben, 30 perc alatt 180 fokon sültek meg a piskóta korongok. Mikor már teljesen kihűltek (vagy legalábbis azt hittem, hogy kihűltek) megkentem őket lemon curd jammel, tejszínhabot vertem fel, amibe pár csepp vanília esszenciát kevertem. (Az eredeti recept- Observer Food Monthly Magazin- pár csepp Limoncello likőrt is javasol a tejszínhez keverni, de a szomszéd gyerekekre tekintettel ezt most kihagytam belőle.) A gyerekek a sok édességtől megbódulva, hiperaktívan hagyták el házunkat;) Egy darabig biztos nem jönnek újra...

Nincsenek megjegyzések: