2011. június 4., szombat

Vigyázz, kész, MARS I.!


Kedves ismerősöm, Csilla hívta fel a figyelmemet Nigella Lawson Mars szeletes sütijére. Igazság szerint sosem tartoztam a Mars rajongók táborába, mindig inkább a Bounty-t preferáltam, öcsem pedig a Snickersért volt oda. Idejét sem tudom, mikor ettem utoljára... Nigella receptje igen egyszerű, és még azt is megkockáztatom, hogy nem ő az első ,aki a Mars csokiból sütit kreált. Jellemző ugyanis mind az angolokra, mind az írekre, hogy mindenféle idétlen dolgokból süteményt vagy bármilyen ételt alkossanak. Gyerekek nagy kedvence a Rice Krispies Cake, ami nem más mint a rizses-tejes reggelinek való pehely tejcsokiban megmártogatva majd lehűtve. Az étteremben, ahol anno dolgoztam nagy keletje volt a csirkés cornflakes-nek, vagyis zelleres, tejszínes tepsis csirke, tetejére rászorva a kakasos Kellogg`s Cornflakes...Érdekes, gondoltam akkor... A Mars szeletes süti viszont megmozgatta az én fantáziámat is. Ez alkalommal ugyan nem a Rice Krispies változatot készítettem el, hanem egy picit elegánsabb mousse-t, amit a BBC Good Food honlapján találtam.

Mars szelet mousse (2 személyre)
2 Mars szelet
25 ml tej
2 evőkanál kakaópor
2 tojásfehérje

A Mars szeleteket, tejet és kakaóport egy lábasban nagyon (!!!) alacsony hőfokon megolvasztom, összehevítem, majd 15 percre félreteszem, hűlni hagyom. A tojásfehérjét kemény habbá verem és a kihűlt csokis szószhoz forgatom, úgy hogy először csak kb. a fehérje 1/3-át , majd a maradékot is hozzáadom. Kisebb poharakba porciózom és legalább 2 órára a hűtőbe teszem hűlni, pihenni. (Az én csokihabom , habár egy éjszakát állt a hűtőben nem lett mousse állagú, inkább csak a teteje ,habosodott' be...A témának aztán alaposabban utána jártam, és a mousse titka éppen az, hogy nem szabad a felvert tojásfehérjét túl sokáig, túl alaposan kevergetni a csokiban....maradjon meg a habos állaga. Ízre azonban nagyon finom lett.) Holnap pedig majd sort kerítek az igazi Mars sütikre is!;)

Nincsenek megjegyzések: