2011. június 28., kedd

2 in 1


Nyári vacsoráink Top 10-es listáján szerepel nálam a halpogácsa. Korábban már készítettem svéd recept alapján, lazacból. Finom volt, így gondoltam a hagyományosabb megoldással sem lesz probléma. Nem volt. Bármilyen hallal elkészíthető, mely ínyünkre van. Ha nem jutunk hozzá a drágább lazachoz vagy tengeri halakhoz, akkor bátran nyúljunk a tavi halak felé. Ha pedig még takarékosabb megoldást szeretnénk, nyissunk fel egy jobb minőségű tonhalkonzervet. Én ez alkalommal a szupermarketben előcsomagolt (de friss) 30 dkg vegyes tengeri hallal (lazac, tőkehal, foltos tőkehal és ezek füstölt változata) csináltam a pogácsáimat.

Halpogácsa (2 éhes fő részére)
300 gramm krumpli
300 gramm halfilé
6 szár újhagyma
maréknyi friss petrezselyem
1 evőkanál frissen facsart citrom leve
1 citrom héja lereszelve
1/2 teáskanál mustár
1 tojás sárgája
A panírozáshoz: liszt, tojás, zsemlemorzsa

A krumplit megpucolom, darabolom és sós vízben kifőzöm, villával összetöröm. A halfilét vízben puhára főzöm, leszűröm, villával áttöröm. Az összetevőket: krumpli, hal, citrom héja, citrom leve, apróra karikázott újhagyma, mustár, felaprított petrezselyem, tojás sárgája- pépesre jól összedolgozom, ízlés szerint sózom, borsozom. A masszából kisebb pogácsákat formázok és egyenként bepanírozom, majd kevés olívaolajon szép barnára sütöm mindkét oldalukat. Friss majonézzel és tejföllel tálalom. Kettő az egyben vacsora, mert a köretnek szánt krumpli is a pogácsába lett építve. Jó étvágyat hozzá!
AKÁCIÓ...;-)

5 megjegyzés:

Anazar írta...

Yummy!! Én is kedvelem a 'fish cake'-et (akár salmon, akár tuna), meg a sima 'potato cake'-t is ;-)

Kellemes pihenést nektek, már ha majd tudtok a nagy melegben!

Planet Susannia írta...

Azt a bizonyos svéd verziót másnap ki is próbáltam és irtóra ízlett nekünk. Jó is, hogy megint eszembejuttattad!

Erika írta...

Koszi Anazar!:) holnap utazunk.

Susannia , igen emlekszem, hogy megcsinaltad, meg fotot is kuldtel rola, tok jol nezett ki! :)

Névtelen írta...

Csak egy kérdés: muszáj megfőzni a halat? A fasírtot is nyers húsból készítjük, de a sütés után nem lesz nyers (és a svéd változat is nyers hallal dolgozik). Időspótolás is lenne és talán kevesebb vitamin, és ásványianyag ázna ki a vízben...

zizu

Erika írta...

Szia Zizu!

Szerintem nem muszáj, csak akkor mondjuk egy picit tovább kell sütögetni, hogy biztosan jól átsüljenek a fasírtok. No meg abban sincs semmi baj, ha nyers halat eszik az ember, pl. szusi is nagyon finom (bár tudom, hogy az más.) Szóval szerintem nyugodtan próbáld ki előfőzés nélkül, csak kicsit több ideig pirítsd a pogikat!:)