2012. február 27., hétfő

Reggeli luxuskivitelben

Zabpelyhes-írós palacsinta (Oat and buttermilk pancakes)


Bors and Pepper-nél láttam ezt a szuper amerikai palacsinta (pancake) receptet. Zabpehellyel készül és igazán mutatós, jó vastag tésztája van.

Az ilyen édes finomságok fogyasztását mostanában a hétvégékre redukáltuk le, így erre a finom palacsintára egészen vasárnapig várnunk kellett. De megérte, mert pompás reggeli készült belőle.

A mennyiségeket picit átvariáltam, mert egyrészt számomra kínai a bögrés-csészés méregetés (szóval ezt is átszámítottam grammra). Azt hiszem dupla adag tésztát készítettem. Összességében nagyon hasonló lett az eredmény.

Hozzávalók (mondjuk 4 személyre-nálunk 2 felnőtt, 1 kutya, 1 baba)
2 db tojás
120 gramm liszt
80 gramm zabpehely
3 csapott evőkanál nyírfacukor
fél teáskanál sütőpor
csipet só
4 dl író (buttermilk)
sütéshez vaj

Mindent összekutyulok egy nagy keverőtálban és kézi habverővel simára keverek. A hagyományos palacsintánál jóval sűrűbb tésztát kapok.
Serpenyőben vajat forrósítok és merőkanállal kisebb adagot sütök ki egyenként. Amikor púposodik (bugyog) a teteje, akkor lehet megfordítani.

Még melegen tálaltam eperlekvárral és erdei gyümölcsökkel.

Köszönöm a tippet Bors and Pepper!

6 megjegyzés:

Torma Cauli írta...

Hűha, ilyet rendelt nekem az orvos. :-)

Babette írta...

A finom hétvégi reggelik! nagyon jó ötlet:)

Erika írta...

Igen ilyet az orvosok receptre írnak fel itt is:)

Erika írta...

Köszi Babette, én is örülük hogy felfedeztem ezt a receptet! Mondjuk nem minden hétvégén készítem majd el, de szuper finom:)

Seffer Lilla írta...

Nagyon tetszik, azt hiszem én is kipróbálom hétvégén...:)

Erika írta...

Köszi Lilla, próbáld ki! Nem muszáj az író bele, helyette lehet tej is, úgy is finom!:)