2012. február 18., szombat

Erdei gyümölcsös mini piskóta

Szülinapi torta helyett...


Egy rosszul sikeredett torta B verziójaként születtek ezek a mini piskóták.
Életem legrosszabb piskótája, olyan lett mint egy palacsinta, lapos és kissé egyenetlen is. Valószínűleg több hiba is becsúszhatott a gépezetbe, többek között a figyelem meg az összpontosítás hiánya. :-)

Még szerencse, hogy nem egy bonyolúltabb tortába vágtam a fejszém, mert a napokban igen sokat szemeztem azzal a bizonyos ,Red velvet cake'-kel.

Szóval a recept: a klasszikus Victoria sponge cake receptje alapján készítem a piskótát, tehát 20 dkg vaj, 4 tojás, 20 dkg liszt és 10 dkg cukor (fele mennyiséget használtam most). Valamint 5 dkg kakaóport is belekevertem. A masszát 2 darab 20 cm átmérőjű, kör alakú piskótaformában sütöm meg. A kerek piskótákból (már megsült) köröket szaggattam ki. Kettő kis lapocska közé málnalekvárt kentem, tetejére friss tejszínhabot és erdei gyümölcsöt (málna, szeder, fekete áfonya, cseresznye) porcióztam.

Boldog születésnapot az illetékesnek!:-)

Az eredeti Victoria sponge cake receptje pedig itt olvasható.

4 megjegyzés:

Emi írta...

Boldog születésnapot a férjednek! Sajnálom, hogy nem sikerült a torta, de biztosan a mini piskótáknak is örült és ahogy kinéznek... nagyon megkóstolnám:)

Erika írta...

Köszi Emi!:)Átadom:) Nos inkább úgy mondanám, hogy evett egyet belőlük...:) sajnos nem lettek olyan finomak, de majd legközelebb:D

trollanyu írta...

Boldog szülinapota férjednek:) Legalább megkóstolta:) A szándék a fontos szerintem, bár tényleg bosszantó, ha valakit meg akarsz lepni és pont akkor nem sikerül. Pedig olyan kis helyesek:)

Erika írta...

Köszönöm Trollanyu:)