2012. február 17., péntek

Kéksajtos hamburger majonézes céklával

Home made burgers with blue cheese and beetroot mayo


Ha péntek akkor általában hamburger. Jó ideje már a házilag készült húspogácsa kerül előtérbe. Készítettem már marhahúsból és gyakorta darált bárányhúsból is.
Ma egy kicsit megspékeltem ír kéksajttal és majonézes céklával. Különösen tetszett a hamburgerre olvadt sajt és az édeskés majonézes cékla összjátéka. Köretnek természetesen házi hasábburgonya került a tányérra.

Hozzávalók 2-3 személyre
A húspogácsákhoz:
50 dkg darált marhahús (prime round steak mince)
3-4 gerezd fokhagyma
fél fej lilahagyma
maréknyi friss petrezselyem
egy tojás sárgája
feketebors
kéksajt (Cashel Blue Cheese)

A majonézes céklához:
4 kisebb darab főtt cékla
3 evőkanál majonéz
2 evőkanál natúr joghurt

2-3 darab burgonya


A húspogácsákohoz összegyúrok minden összetevőt:darált marhahúst, zúzott fokhagymagerezdeket, felaprított lilahagymát, petrezselymet, egy tojás sárgáját, és kevés frissen őrölt feketeborsot. (Sózni nem szoktam.) Pogácsákat formázok a masszából és fóliával letakarva hűtőben pihentetem.
Serpenyőben kevés olívaolajat hevítek és a burgereket viszonylag magas hőfokon 15 percig sütögetem (kb. 6-7 percig mindkét oldalt).

A céklát felaprítom és összekeverem 3 evőkanál majonézzel és kb. 2 evőkanálnyi natúr joghurttal.

A megsült burgerekre porciózok egy kevés kéksajtot, hagyom hogy picit ráolvadjon és díszithetem a céklás majonézzel, vagy azt mellé is tálalhatom.

Frissen sütött hasábburgonyával kínálom.

A legjobban egy pohár jéghideg sörrel csúszik.
A Take Away helyett tökéletes opció.

Jó étvágyat mindenkinek hozzá.:-)


További hamburger receptek:
ITT, és ITT és ITT.

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nálunk is házi készítésű hamburger van elég gyakran, a fiúk egyik kedvence. Nagyon jól néz ki a kéksajttal:)

Erika írta...

Köszi Trollanyu, igen sokkal jobb a házi mint a mekis vagy más take away:)