2012. május 7., hétfő

Rebarbarás morzsa


Az édesség utáni vágyat csillapítandó ma délután rebarbarás morzsát sütöttem. Rebarbarás morzsát (angolul: rhubarb crumble) készíteni pofonegyszerű. Ha nincs otthon, akkor más gyümölccsel is helyettesíthetjük: alma, bogyós gyümölcsök, eper stb. Szerintem melegen vagy langyosan, friss tejszínhabbal vagy fagylalttal a legfinomabb.
Eddig számomra nem volt világos, hogy rebarbarából többféle létezik. Azt hittem, hogy ami kívül rózsaszín belül pedig zöld az teljesen nyers, pedig ez is egy változat. Ma ilyet sikerült vennem, ami valljuk be nem lett túl fotogén, szerettem volna, ha a gyümölcs harsány pinken virít a morzsa alatt. Helyette inkább a Mars felszínéhez hasonló konzisztenciát sikerült produkálnom, de higgyetek nekem nagyon finom lett!:)


Hozzávalók 4 személyre:

5-6  rebarbara (egy köteg)
1 db alma (kihagyható)

A morzsához:

17 dkg liszt
10 dkg cukor (én 5 dkg nyírfacukrot és 5 dkg nádcukrot használtam)
10 dkg vaj (szobahőmérsékletű)
1 tk fahéj

A megmosott és kb. 2 cm-re kockázott rebarbarát és felkockázott almát 3-4 evőkanál vízben puhára párolom. Nem kell teljesen megpuhulni a gyümölcsnek, maradhatnak benne keményebb darabok is.

A morzsához a lisztet tálba szitálom, hozzákeverem a cukrot, a fahéjat és a felkockázott vajat. Kezemmel egyenletesen elmorzsolom a vajat a liszttel és cukorral.

Kisebb kerámia tálkákat készítek elő, először a rebarbarás-almás szószt helyezem el, majd rá a morzsás tésztát. Előmelegített sütőben sütöm 190 Celsiuson 20 percig.


Volt, aki már alig bírta kivárni, hogy a tányérjára kerüljön a délutáni finomság.

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon finom lehetett! Én is alig várnám, hogy a tányéromra kerüljön :) Itthon ha jól tudom csak ezt a fajtát lehet kapni én legalábbis másikkal még nem találkoztam. Nem dekoratív de isteni :)

Babette írta...

Nagyon szeretjük a morzsasütit, főleg szederrel csináltam eddig, de a rebarbara is nagy kedvenc. Az idén már két szál saját termésem is volt.

Jó kis képek lettek!!!

NYAMMM írta...

Nagyon szuper:) Én is a hétvégén vettem életemben először rebarbarát de már elfogyott:( Ma szerzek be lehet megint:)

Erika írta...

Vikvi, köszi. Talán legközelebb sikerül pinkebbet kapni:)

Köszi Babette, igen láttam nálad is a finom szedres cobblert:)

Köszi Nyammm, most érdemes sokat venni belőle, szezonja van:)

Bors and Pepper írta...

Annyira, de annyira szeretnék rebarbarát venni, de sehol nem jön velem szemben itt Portugáliában :( Pedig nagyon fincsi lehet a sütid! És nagyon cuki a kislánykád!

Erika írta...

Köszi Bors and Pepper:)! Talán azért nincs nálatok, mert inkább a hidegebb éghajlatot szereti...így nálunk fullon lehet kapni. Ma is 8 fok és eső. De szívesen küldök egy köteggel, ha Te meg egy kis napsütést küldesz:)