2012. május 8., kedd

Fahéjas és kakaós csigák


Trollanyunál olvastam ma, hogy milyen jó dolog saját két kezünkkel a család asztalára varázsolni a friss kenyeret, pékárut, még akkor is, ha mondjuk nem jön ki olcsóbban mint a boltban vásárolt, és hát munka is van vele. Nagyon megindított, amit írt, így Abit a hónom alá kaptam és kiszaladtam a közeli lengyel boltba friss élesztőért.
Fejemben volt, hogy kenyeret sütök ma délután és Johnnak holnapra abból csomagolok szendvicset. Azután mire hazaértem, a múlt heti kakaós csigák jelentek meg lelki szemeim előtt, és hát hogy is mondjam...nem volt az igazi. Nem adom fel egykönnyen, így ma kenyér helyett megpróbálkoztam hagyományos úton, friss élesztővel keleszteni a csigákat. Magam dagasztottam a tésztát (nagyon izmos meló), a kenyérsütőt elő sem vettem. Meg vagyok elégedve az eredménnyel.:-)
Mivel első igazi kakaós csigáról van szó, így még mindig van mit csiszolni a külalakon, de a sütőporos változat labdába sem rúghat emellett.

Jó sok csiga lett, felét fahéjasnak, felét kakaósnak tekertem be. Jól besötétedett mire elkészült, így a fotó sem lett Tastespotting gyanús :-D De a lényeg, hogy büszke vagyok a csigáimra.

A receptet a Femina.hu-ról vettem, ezt most bemásolom ide. Rengeteg variáció létezik, különféle mennyiségekkel operálva, de szerintem ezt nyugodtan próbáljátok ki, nem lehet hibázni benne.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
25 dkg kakaó
5 dkg vaj
5 dkg cukor (finomítatlan nádcukrot használtam)
4 dl tej
2 dkg élesztő (én 5 dkg-mal dolgoztam)
2 tojás
olaj

A tojássárgákat a cukorral keverd habosra, majd önts hozzá három deci tejet. A maradék tejet langyosítsd meg, morzsold bele az élesztőt, és egy kiskanál cukorral futtasd fel.

A lisztbe öntsd bele a tojássárgás és élesztős masszát, és kicsit keverd össze. Majd add hozzá az olvasztott vajat, és gyúrd össze az egészet. Keleszd egy órán keresztül. Ha megkelt, szedd kétfelé a tésztát.

A belisztezett deszkán nyújtsd ki az egyiket egy centi vastagra. Olajjal kend meg a tetejét, és szórd rá a kakaó felét. Óvatosan tekerd fel, majd vágj le belőle 2-3 cm-es szeleteket. Ugyanezt tedd meg a másik adag tésztával is. A tepsit béleld ki sütőpapírral, helyezd rá a csigákat, és előmelegített sütőben süsd meg.

Csak tudnám ki eszi meg ezt a rengeteget?
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Örülök, hogy sütésre késztettelek:) Nagyon szépek lettek, ez örök kedvenc nálunk is. Biztos, hogy 25 dkg kakaó kell bele? Az baromis sok. Fél kiló lisztből szoktam én is sütni, tényleg sok, mondjuk nálunk elfogy:)

Erika írta...

Köszi Trollanyu:-)
Biztos hogy nem 25 dkg kakaó:)) Én csak kanállal szórtam érzésre, a receptet is elírták, mindjárt javítom:)

Unknown írta...

Nagyon guszták! Én nem szoktam kelesztő gépet használni, mindig kézzel dagasztok. Igaz az ember karja majd le szakad a végére, de megéri. A Dédim, 4 kilóból készített amikorra az unokák jöttek, 70 évesen. Nem tudom hogy bírta!

Emi írta...

Ilyen problémáim nekem is szoktak lenni, hogy ki fogja megenni:)) Nagyon guszták, muszály valami jelnek vegyem, hogy mindenhol kelt csigákat tésztákat látok és bele kell vágnom! Jó, hogy nem adtad fel:)

Erika írta...

Vikvi, köszönöm. Hát igen, régen semmi nem volt segítségnek csak a puszta két kéz. 4 kiló az nem semmi adag lehetett!

Emi, vágj bele! Nem bánod meg, én is bénáztam az elején, de megéri. Sőt a friss élesztő csodákra képes!:)