2012. május 14., hétfő

Erőleves


Igyekszem hetente legalább 2-3 alkalommal húsmentesen főzni/étkezni. Ezeken a napokon előtérbe kerülnek a levesek, krémlevesek és valamilyen egyszerűbb tészta vagy vegetáriánus quiche pl.
A krémleveseknek Dublinban lettem nagy rajongója. A főzelék mint olyan itt nem ismert és megmondom őszíntén nekem nem is hiányzik. Ezeket a leveseket is rántás nélkül készítem. Kerülhet bele tejszín vagy tejföl, de mivel nagyon sok zöldséggel, sűrűn főzöm, így sokszor nem teszek bele semmi extrát.


A mai változat az erőleves nevet kapta és bár semmi köze, ahhoz a hagyományos erőleveshez, én mégis így neveztem el, mert beletettem minden jót amit itthon találtam.



Ezzel a recepttel szeretnék nevezni Évi, Ízek és utazások szülinapi játékára.:-)

Hozzávalók (2-3 főre):

Hűtőnk tartalmátől függően, bármilyen zöldség, nálam most:

póréhagyma
zellerszár (angol zeller)
vöröshagyma
sárgarépa
édesburgonya
brokkoli
burgonya
vöröslencse
só, bors, vega-mix
olívaolaj


Egy közepes méretű lábasban olívaolajat hevítek és megfonnyasztom rajta a felkarikázott póréhagymát és vöröshagymát. 5-7 perc után rádobom a megtisztított és feldarabolt zöldségeket és pár evőkanál vöröslencsét is. Annyi vízzel öntöm fel, hogy éppen csak ellepje és szórok még bele natúr vega-mix ételízesítőt, kevés tengeri sót, borsot. Fedő alatt, alacsony hőfokon gyöngyöztetem. Mikor a zöldségek megpuhultak (kb. 20 perc) lehúzom a tűzről és botmixerrel pépesítem. Reszelt cheddar sajttal szórom meg.



Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Tényleg találó név! Tetszik!

trollanyu írta...

Nekem nagyon tetszik, mindent bele erőleves:) Gyakran eszem ilyeneket én is, főleg mostanában.