2012. május 11., péntek

Zabpelyhes-diós kekszek (lisztmentes)


Ismét egy Stahl Judit kekszes recept tetszett meg. A napokban láttam a videót, aztán rákerestem a neten is. Nincs benne liszt, és az én verzióm szerint cukor sem (csak nyírfacukor). Még egy pluszt az ad hozzá, hogy a zabpelyhet és a diót serpenyőben pirítjuk meg, majd ledaráljuk ezáltal mennyei illatok áradnak a konyhában.

Nekem megint fele keksz jött ki (kb. 15 db a 30 helyett), de általában nagyobbakat szoktam készíteni. Mit bajlódjunk a kisebbekkel, amikor úgyis percek alatt elfogy.:-)

Szóval a recept:

Hozzávalók:

10 dkg zabpehely
10 dkg dió
3/4 tk szódabikarbóna
10 dkg puha vaj
8 dkg gyümölcscukor (vagy nyírfa pl.)
2 ek frissen reszelt citromhéj
1/2 vaníliarúd
1 tojás
1 tojás fehérje (szerintem elég az egy tojás, legközelebb a plusz fehérjét kihagyom)
pár szem egész dió a díszítéshez


A sütőt 200 fokra melegítjük elő (gáz 6-os).
A zabpelyhet egy serpenyőbe öntjük és alacsony lángon megpirítjuk (kb. 2 percig). Amikor kész, kézi darálóval finomra őröljük kb. a 2/3-át.
Ezután a diót is megpirítjuk, majd ledaráljuk vagy finomra zúzzuk.
Egy tálkában összekeverjük a megőrölt zabpelyhet és diót, a szódabikarbónát és a maradék nem megőrölt zabpelyhet is.
Egy másik tálkában a cukrot a vajjal krémesre keverjük, majd hozzáadjuk a reszelt ciromhéjat, a kikapart vaníliarúdat és a tojást valamint egy tojásnak csak a fehérjét. Ezeket is jól összedolgozzuk (robotgéppel). Összevegyítjük a száraz összetevőket a vajas-cukros-tojásos masszával.
A tésztából dió nagyságú golyókat formálunk, vagy amekkorához kedvünk van. Ezeket a sütőpapírral kibélelt tepsire helyezzük és óvatosan lelapítgatjuk.
A kekszeket 8-10 perc alatt sütjük meg, majd rácson hűlni hagyjuk.



Omega-3 zsírsavakkal dúsított, tápláló és finom délutáni édesség.Tea, kávé mellé kitűnő kísérő.
Eredeti recept itt.




Jó étvágyat!:-)

12 megjegyzés:

trollanyu írta...

Szimpatikus kis rágcsálnivaló:) Mostanában én is rákattantam a zabpehelyre. Nekem sosem lesz annyi darab semmiből, mint amit a receptnél megadnak, nem tudom miért van ez:)

Emi írta...

Nagyon bejövős darabok:)És nagyon artisztikusak a fotóid:)

Gizi írta...

Jajjj nekem, megint egy finomságos keksz. Kénytelen leszek kekszet sütni, nem bírom tovább.:))

Seffer Lilla írta...

Egészséges és finom is. tökéletes páros. Azt hsizem el is készítem!

Erika írta...

Köszönöm a kommenteket, igen nagyon jó kis keksz, most újra megkívántam:)
Miner , köszönöm szépen a nap receptje címet:)

KataNagy írta...

Ha mézzel helyettesítem az állaga ugyanolyan marad?
Sajnos az uram gyomra nem bírja a nyírfát..Üdv,Kata:)

Erika írta...

Szia Kata, mézzel ezt a kekszet nem próbáltam, de szerintem biztosan működik. 2 evőkanálnyi szerintem elég bele!

Csányi Évi írta...

Szia!
Nagyon jól hangzott tegnap este, mikor vmilyen lisztmentes rágcsát kerestem. Ma meg is csináltam, de nem sikerült. Egyáltalán nem úgy néz ki, mint a tiéd, és potyog szét......:( , egy tojás volt a tésztában. Nekem kicsit folyósnak tűnt, így még kb fél marék zabpelyhet tettem bele. De a tepsiben is szétfolyt és lelapult.......mit csinálhattam rosszul? ?

Erika írta...

Szia Évi, sajnálom hogy nem sikerült :-(
Már régebben készítettem ezt a kekszet, de ahogy emlékszem nem volt olyan ropogós nekem sem, hanem ez egy kifejezetten morzsálódós, puha keksz... Ha nagyon folyós volt a tésztád, az talán akkor lehet ha a vajat vagy margarint megolvasztod és úgy kevered el a többi összetevővel. Ha szobahőmérsékleten van és kellően puha csak, akkor nem teszi folyóssá a tésztát. Amúgy ez egy Stahl recept volt...Remélem azért találsz még itt kedvedre valót.

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon jól hangzott tegnap este, mikor vmilyen lisztmentes rágcsát kerestem. Ma meg is csináltam, de nem sikerült. Egyáltalán nem úgy néz ki, mint a tiéd, és potyog szét......:( , egy tojás volt a tésztában. Nekem kicsit folyósnak tűnt, így még kb fél marék zabpelyhet tettem bele. De a tepsiben is szétfolyt és lelapult.......mit csinálhattam rosszul? ?

Csányi Évi írta...

Értem......akkor biztosan ez volt a baj, mert megmikróztam kicsit vajat. Legközelebb nem így lesz! :)
Ettől függetlenül nagyon finom, én is feldobtam egy kanál mézzel! :)
Igy vagy úgy, de el fog fogyni! :),

Névtelen írta...

Nagyon finom,16 db. lett belőle!Máskor is meg fogom csinálni!