2012. május 9., szerda

Spenótos céklasaláta


Kérem szépen, ha ez a saláta beszélni tudna....de nem tud, így helyette én mondom el, hogy milyen istenien finom és egészséges. Kezdem újra a barátkozást a céklával, mert volt egy-két nekifutásom, de valahogy sosem lett visszatérő vendég nálam. Azt meg, hogy családom többi tagja se túlzottan rajong érte nem is kell kihangsúlyoznom.
Szóval ez lesz A Saláta, amit ha éhes vagyok és senki másra nem kell főznöm, akkor percek alatt összeállítok. Az ötletet egy ír fiatal celeb szakács, Donal Skehan adta. Amúgy ő eleinte nem  volt szimpatikus, mondhatnám, hogy bokszolni való feje van de 2 hete nézem a főzös műsorát és nagyon tetszik mind a hozzáállása, mind a repertoár amit ott felsorakoztat.
Itt meg lehet nézni a honlapját.

Ő készített egy hasonló salátát, csak ott a nyers céklát sütötte meg. Én egy picit átvariáltam ezt a receptet a magam hozzávalói és ízlése szerint.


Hozzávalók (1 éhes személyre):

2 db főtt cékla
10 dkg feta
egy marék lencse (most zöld lencsét használtam, lentilles vertes)
egy nagy marék friss spenótlevél (bébispenót)

A dresszinghez:

2 ek olívaolaj
1 tk fehérborecet
1 tk mustár (Dijon)
1 gerezd kinyomott fokhagyma
csipet só
bors



A lencsét bő vízben megfőzöm (kb. 20 perc alatt puhul meg, ezt a fajtát előre nem kell beáztatni.) Leszűröm, majd  hagyom kihűlni. A dresszinghez egy kis tálkában összekeverem az olívaolajat, fehérborecetet, 1 gerezd kinyomott fokhagymát, 1 teáskanál mustárt. Ízlés szerint sózom, borsozom.
A spenótleveleket a felkockázott céklával és fetával egy tálban óvatosan összekeverem és adok hozzá a dresszingből is. A végén a kihűlt lencséből is keverek hozzá.

Ezt a salátát előételnek is el tudom képzelni, esetleg a feta helyett friss és meleg kecskesajttal, bagettel....hmmmm.

Jó étvágyat!:-)

9 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon szép színes salátát varázsoltál, és ízre is fincsi lehetett. A spenótot nem tudom megunni, már többféle salátát készítettem bele, így ezt a receptet is szívesen kipróbálom.:)

kamrapolc írta...

Gyönyörű színei vannak! hát ha találok még céklát itthon, biztos kipróbálom :)

Emi írta...

Mmmm, nagyon meg tudnám enni:)

trollanyu írta...

Nagy rajonója vagyok az összes hozzávalónak, imádom az ilyen salikat. Hasonlóképpen ezeket egyedül szoktam megenni:)

Unknown írta...

Ebből mindent de mindent szeretek, szívesen kipróbálnám :)

Seffer Lilla írta...

Azt hiszem édesanyám rajongana érte!

Erika írta...

Köszi lányok, érdemes kipróbálni, nagyon üde, tavaszi, könnyű:-)

Szofi írta...

Nálam a cékla is és a feta is jöhet minden mennyiségben:) És micsoda gyönyörű tavaszi színek, Erika, csak a tavasz is jönne már...:)

Erika írta...

Köszi Szofi...:)
Nekem nincsenek nagy igényeim, egy 17 fokkal...mit beszélek...15 fokkal is kiegyeznék:)