2012. május 17., csütörtök

Mazsolás-répás kuszkusz fetával


Íme egy újabb gyors ebéd! Könnyű, finom, tápláló, egészséges, jókedvre derít. Jó példa rá, hogy a kuszkusz nem csak köretnek, hanem így salátaként is kitűnő.

Mazsolás-répás kuszkusz fetával

Hozzávalók (1 főre)
3 darab kisebb répa
fél bögre kuszkusz
egy marék mazsola
5 dkg feta
1 db narancs héja lereszelve
(natúr vega-mix)

Az öntethez:
2 ek olívaolaj
1 tk méz
1 gerezd fokhagyma
csipet só
bors
1 db lime



A kuszkuszt a csomagoláson lévő előírás szerint készítem el. Én általában csak forralt vízzel öntöm fel és adok hozzá egy teáskanál vega-mixet. Letakarom, 10-15 perc alatt magába szívja a vizet és megpuhul.
A sárgarépát apróra reszelem és egy narancs héját is lereszelek hozzá.

A dresszinghez összekeverem az olívaolajat a mézzel és egy gerezd kinyomott fokhagymával. Kifacsarom a lime-ot és csipet sóval, borssal ízesítem.

Az elkészült kuszkuszhoz keverem a sárgarépát, a mazsolát, belemorzsolom a fetát és dresszinggel locsolom meg.


A kuszkusz kiváló alternatíva lehet rizs vagy tészta helyett. Az egyik legegészségesebb gabonaféle. A glikémiás index értéke 25%-al kevesebb a durum tésztánál, és tápértéke is sokkal magasabb - különösen a B1/2/5/6 vitamin és folsav-tartalma. Továbbá zsírmentes, koleszterin-mentes, remek A vitamin, rost és kálium forrás.
Szeretettel ajánlom!:-)

10 megjegyzés:

Planet Susannia írta...

Klassz ötlet. Én is nagyon feszülök a kuszkuszra! Ki fogom próbálni így édesen is. Eddig mindig a zöldséges, sós verzióval kísérleteztem.

Emi írta...

Nagyon jóóó! Én szeretem a kuszkuszt, van is mindig itthon, de nem igazán tudtam variálni eddig. Gyors köretnek, amikor más nem jut eszembe:) De ez a salátád nagyon tetszik és ötletet adott!

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon jól néz ki!
Soha nem mertem még kipróbálni a kuszkuszt,de most elgondolgodom:))

martinelli írta...

Érdekes párosítás, de kérnék belőle :)

trollanyu írta...

Nagyon szeretem a kuszkuszt, a család meg kénytelen megenni:)Nagyon fincsi lehet répával is, különleges íze lehet.

Erika írta...

Köszi lányok, hát igen ez az édesebb változat csak nekem készült, mással ezt itt nem tudnám megetetni:) John mondjuk szaftos tagine-hoz köretnek megeszi. Itt salátás pultokban gyakori az ilyen változat.

wanna írta...

Jó ötlet, tetszik!

Seffer Lilla írta...

Kipróbálnám szívesen, kiváncsi vagyok ízlene-e. Így a képen igazán megnyerő..

Pixie Pie írta...

Nagyon érdekesen hangzik, szerintem fogamra való lenne. :)

Erika írta...

Wanna, Lilla, Pixie köszi!:-)