2012. május 27., vasárnap

Répatorta eperrel


Egy nagyon egyszerű és viszonylag könnyű répatorta receptet vettem elő a napokban. Anyukám készítette el korábban és az angol tanfolyamán nagy sikere volt. Ugyan volt itthon marcipán is, de sem időm sem kedvem nem volt a kis répák megformálására, így friss epret tettem a tetejére. Jó döntés volt, mert nagyon etette magát, és másnap is finom maradt, az ízek összeértek benne.
Picit módosítottam a hozzávalókon, így kevesebb cukrot ,illetve nyírfacukrot tettem bele. A dió mellett került bele mandula és friss ír vaj is.


Hozzávalók 1 tortához: (26 cm átmérőjű):
300 g barnacukor 15 dkg finomítatlan nádcukor, 15 dkg nyírfacukor
200 ml étolaj 20 dkg vaj
4 db nagy tojás
280 g búzaliszt (BL55)
100 g darált dió kb. 5 dkg dió és 10 dkg mandula
12 g sütőpor
1 csapott mokkáskanál őrölt fahéj
400 g sárgarépa
1 késhegynyi só
50 g fehércsokoládé
1 db narancs reszelt héja

A mázhoz: 200 g natúr krémsajt (Mascarpone, Philadelphia)
reszelt répa
1 evőkanál vanília esszencia

Tetejére ízlés szerint eper vagy más gyümölcs.


A répákat megtisztítjuk, lereszeljük, valamint egy 26 cm átmérőjű tortakarikát vékonyan kivajazunk, kilisztezünk.
A cukrot az olvasztott vajjal alaposan elkeverjük, majd egyenként hozzákeverjük a tojásokat is.
Durvára törjük a diót, majd egy tálban összekeverjük a lisztet, durvára tört diót, mandulát, sót, sütőport, fahéjat.
Ha összekevertük a szárazanyagokat, egy fakanállal a cukros masszához keverjük a lisztes keveréket, a durvára reszelt répát, az olvasztott fehér csokoládét, és belereszeljük a narancshéjat is.
A kész masszát az előkészített formába öntjük, és előmelegített 165 C-os sütőben légkeverés nélkül kb. 80-90 perc alatt, légkeveréssel kb. 60 perc alatt készre sütjük. (Tűpróba!)
Ha kisült, teljesen hűtsük ki, majd vegyük ki a sütőformából. tetejére szükséges krémhez a mascarponét keverjük ki egy kevés vanília eszenciával, majd kenjük rá a kihűlt torta tetejére.
Epret, mentalevelet vagy más gyümölcsöt tehetünk rá díszítésnek.

Recept:desszert.eu


Jó étvágyat!:-)

5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Hú de jól néz ki eperrel is:) Nagyon szeretjük a répatortát mi is, az ír vajat meg imádom, képzeld karácsonykor itt nem tudtak elég norvég vajat készíteni, így hoztak be írt és dánt, nagyon rászoktam. A cukor mennyiségét már én is csökkentem mindenben, félelmetes, hogy az ember hogyan szokik rá a túl édesített dolgokra.

kamrapolc írta...

hmmmm, nagyon fincsi lehetett :))

wanna írta...

Nagyon jól néz ki, most nálunk is az eper a nagy kedvenc, eper-eperrel :)

Gizi írta...

Csodálatos ez a torta!!! A répatorta az egyik kedvencem, de eszembe nem jutott volna eperrel díszíteni. Köszi az ötletet. Látom a sok cukortól Te is és trollanyu is tartózkodtok. Én általába csak fele mennyiséget teszek a süteményekbe, és folyékony édesítőszerrel ízesítem ízlésünk szerint. Persze ezt a férjem nem tudja, mert ő bizony kanálszám falná a sok cukrot.:))

NYAMMM írta...

Hűű micsoda brutális párosítás:) Én is kipróbálom:)