2012. május 4., péntek

Zabpelyhes muffin


Lili és Zsuzsi játszós délutánjára készítettem ezeket a zabpelyhes muffinokat. Pakoltam bele mazsolát, és csokit is. Sajnos nem gondolkoztam előre, hogy a gyerekeknek talán nem ízlik majd a 70%-os étcsoki benne de annyi finomság volt, hogy senki nem éhezett.:-)

A recept szinte egy az egyben követi a korábbi bevált muffinjaimat vagyis:

Hozzávalók (12 db muffinhoz)

Száraz összetevők:

22 dkg liszt (self-raising flour, sütőporos liszt vagy finomliszt is OK)
5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
1 tk sütőpor
10 dkg mazsola
5 dkg zabpehely (porridge oats)
10 dkg cukor (finomítatlan nádcukrot használtam)
1 tábla csoki  (most étcsoki), apróbb darabokra törve

Folyékony összetevők:

2 db tojás
3 dl tej
8,5 dkg olvasztott vaj

Egy tálkában összekeverem  a száraz összetevőket. Egy másik tálban felverem a tojásokat, hozzákeverem a tejet, majd az olvasztott vajat is és a száraz összetevőkhöz öntök mindent. Gyors mozdulatokkal összekeverem a tésztát, éppen csak álljon össze és kész.
A muffinsütő tepsit muffinpapírokkal bélelem ki és kanállal kiporciózom a tésztát. Előmelegített sütőben sütöm ki 190 Celsiuson (gáz 5-ös fokozat) 20 percig. Tűpróbával ellenőrzöm.
Köszönjük szépen a vendéglátást, Abi teljesen kipurcant. :-)

8 megjegyzés:

Szofi írta...

Úúúúú Erika, ezek nagyon guszták!!!!!!

trollanyu írta...

Nagyon finomnak néz ki, én megkóstolnám:) A gyerekek tényleg nem rajonganak a fekete csokiért, legalábbis nálunk. Biztos jó kis buli lehetett:)

Emi írta...

Téynleg nagyon inycsiklandóak, így kóstolás nélkül is:) A zabpelyhes kekszek után muffin lesz a következő zabos sütim:) Én is most kezdtem felnőni, mert most kezdem megkedvelni és használni az étcsokit:)

ManóKuckó írta...

Nagyon jól néznek ki! Kipróbálom mindenképp. Nagyon édes ezzel a cukor és mazsola mennyiséggel?

ManóKuckó írta...

Nagyon jól néznek ki! Kipróbálom mindenképp! Mennyire édes ezzel a cukor és mazsola mennyiséggel?

Erika írta...

Köszi lányok, tényleg ajánlom. Lehet bele tenni mondjuk friss málnát is vagy egy kis epret és igazi kis reggeli muffin lesz:)

Ági, nem mondanám, hogy nagyon édes lett ezzel a mennyiséggel. Vendégségbe vittem, így nem akartam fukarkodni az ízekkel:) de szerintem ha fele ennyi nyírfával csinálod akkor is finom lesz!

Seffer Lilla írta...

Nekem jöhetne...:)

Crafts2Cherish írta...

Kedves Erika!Örülünk hogy eljöttetek, Abigél nagyon aranyos baba.Nagyon köszönjuk a finom muffinokat,biztosan kipróbáljuk majd a recepted!!!