2012. május 16., szerda

Rebarbarás rizskoch


Lilla blogján olvastam a finom rizskoch receptet (Zila formában), ő pedig Gesztenye blogjáról hozta az ötletet. A tegnapi epres siker után még több epret kívántam, de úgy látszik ezzel nem voltam egyedül, mert elkapkodták a finom ír szamócát. Így maradt az igen dekoratív, de ízre 0 holland. Vettem mellé még egy jó nagy köteg ír rebarbarát is. Zakatolt az agyam, hogyan is kéne összeházasítani ezt a két szörnyszülöttet. A választásom Lilla rizskochjára esett. A receptet kicsit átvariáltam, hogy Abi baby is ehessen belőle így a következőképpen fest:


Rebarbarás rizskoch:

20 dkg rizs (barnát használtam)
2 dl víz
kb. 5 dl friss kókusztej (próbáljátok ki, isteni és harmad annyi a kalóriatartalma mint a sima tehéntejnek!)
10 dkg vaj
1 ek méz
1 ek fahéj
5 dkg finomítatlan nádcukor
4 tojás
10 dkg őrölt mandula
1 nagy marék mazsola

A tetejére rebarbara és eper tetszés és ízlés szerint


A megmosott rizst 2 dl forrásban lévő vízbe dobtam és ezután kb. 5 dl kókusztejjel főztem puhára. (A barna változatnak egy jó 30-40 perc is kell, fedő alatt, alacsony hőfokon, de megpuhul!). Amikor a rizs megfőtt belekevertem 1 evőkanál mézet és 1 evőkanál fahéjat és hűlni hagytam.

A megolvasztott vajat összekevertem a nádcukorral, majd a tojások sárgájával.

A tojások fehérjét külön tálban vertem kemény habbá.

Kimértem 10 dkg őrölt mandulát és hozzákevertem egy jó nagy marék mazsolát (Abi imádja).

A megfőtt rizst először a tojásos-vajas-cukros masszával kevertem össze, majd óvatosan beleforgattam a felvert fehérjét és végül a mandulát és a mazsolát is.

Egy tortaformát kikentem vajjal (gyakorlatilag amilyen formánk, tepsink akad, azt nyugodtan használjuk) és beleöntöttem a tésztát. Előmelegített sütőben sült 180 fokon, kb. 45 percig.

A rebarbarát is előkészítettem közben: 5 dl vizet felforraltam 1 evőkanál mézzel. Kb. 20 percig , amíg kicsit besziruposodik, beledobtam a hasábokra vágott rebarbarát és max. 3-4 percig pároltam, majd hűlni hagytam. A lényeg, hogy ne legyenek túl puhák. A sütési idő utolsó 5 percében pakoltam rá őket a rizskochra. Az epreket külön, tálalhatjük rá/mellé. Babáknak kb. 1 éves korig nem ajánlott, az apró magok kellemetlen hasfájást okozhatnak.


(A kapcsos fromából nem tudtam kiimádkozni, így azzal együtt készültek az első képek.)

Lekvárral, gyümölccsel, tejszínhabbal, fagylalttal, olvasztott csokival, vaníliapudinggal kitűnő desszert.
Jó étvágyat!:-)

8 megjegyzés:

marisz57 írta...

Ennyi finom hozzávalóból remek sütikéd lett!

Kati írta...

Nagyon guszta:)

trollanyu írta...

Nagyon klassz, évek óta nem ettem rizskoch-ot. Ma mi is epret ettünk, hát a lányom nem akarta megenni, mert hogy ez rossz.Egy kis porcukrot kellett rá tennem neki, tényleg semmi íze nem volt. Nosztalgiáztunk milyen is volt az eper otthon:)Egy tő rebarbarám viszont van és már növöget:)

Gizi írta...

Még nem is hallottam rebarbarás-epres rizskochról, ezt jól kigondoltad,és biztosan nagyon finom lehetett.:)

Seffer Lilla írta...

Igazán klasszul megoldottad, a tej kiváltása különösen tetszik!

NYAMMM írta...

Egyszerűen nagyszerűűűűűű

Unknown írta...

Hát ezt nagyon kipróbálnám, isteni finom lehet. A rizskoch nálunk amúgy is az egyik kedvenc. Nagy fiacskámé főleg, de eperrel még jobban ízlene neki, a rebarbarára meg csak rábeszélném valahogy :)

Erika írta...

Köszi lányok a kommenteket! :) Érdemes próbát tenni vele!:-)