2012. május 14., hétfő

Zabpelyhes túrógombóc diós bundában


A túrógombocot nem tudom megunni. Bár így lenne vele a többi itt lakó is, de nem...
A múltkori zabpelyhes-diós kekszek adták az ötletet a mostani gombócok feltuningolására: kevesebb búzadara mellé került zabpehely is, a zsemlemorzsás forgatás helyett pedig pirított dió és fahéj képezte a gombócok bundáját.
Mivel csak én fogyasztom az ilyen ,extrém' dolgokat, ezért fele adagot készítettem, így a mostani recept:


25 dkg sovány (lengyel) túró
1 tk méz
3 ek búzadara
3 ek zabpehely
1 tojás
csipet só
citrom héja (lereszelve)

A bundához:
darált dió
őrölt fahéj

A szokásos módon összeállítom a túros masszát: mindent egy tálba keverek, villával jól összedolgozom és letakarva, hűtőben fél óra hosszat (vagy akár egy órát is) állni hagyom.
Lobogó, forrásban lévő vízben kifőzöm a gombócokat. Miután felúsztak a víz felszínére már merem is ki őket.
Serpenyőben megpirítom a darált diót és a fahéjat (olaj vagy vaj nélkül), majd beleforgatom a gombócokat.
Nagyon finom, fekete cseresznyés (St. Dalfour Gyümölcsvarázs, black cherry) lekvárral tálaltam. Mivel ez a lekvár úgy is igazán édes, hogy hozzáadott cukrot nem tartalmaz, ezért a gombócokba is elég volt egy teáskanál méz. Aki édesebb ízekre vágyik, az ne spóroljon a cukorral, mézzel stb.


Jó étvágyat!:)

12 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nyami, nagyon tudnám szeretni:) Nekem most meggylekvárom van, de az is olyan ritka finom, már csak a gombóc kéne hozzá.

Seffer Lilla írta...

Imádom, nagyon guszta lett!

Hankka írta...

Nagy kedvenc nálunk is, persze hagyományosan, tejföl kíséretében. De tetszik a te recepted is, ki is fogom próbálni! :)

Emi írta...

Hűűűű, ez valami mennyei lehet! A leírás minden egyes mondata csak fokozta, hogy mennyire kívánom:)

Jámborné Budai Mónika írta...

Tetszik a párosítás,látszik hogy finom lett:))

Bors and Pepper írta...

Tetszik ez a változat! Legközelebb én is felturbózom zabpehellyel a gombócokat...

wanna írta...

Príma recept,viszonylag egyszerű, és én még sohasem csináltam :(
Itt az idő!

NYAMMM írta...

Hű, ezt ki kell próbálnom:) Szép a deszka, meg a fotó:)

marisz57 írta...

Már a zabpelyhes kekszeidet is nézegettem, nem csináltam meg mert nem volt dióm törve-pucolva.
Ennek a bundájához kell dió, azt hiszem valamelyik nap én leszek a diótörő...

Erika írta...

Köszi lányok, hát mindenkit csak arra buzdítok próbáljátok ki ezt a változatot is, ha van kedvetek. :)

Szofi írta...

De rég volt már nálunk túrógombóc. Ez a fahéjas-diós bunda nekem megmozgatta a fantáziámat,nagyon finom lehet!

Erika írta...

Szofi, köszi. :)Próbáld ki!