2012. március 8., csütörtök

Brokkolis lazacos penne

Gyors vacsora elfoglalt háziasszonyoknak


Ha hal akkor általában lazac, általában a hét közepén, általában gyorsan és kapkodva, és általában nagyon finom.

Nincs idő piszmogni a konyhában, de nem is baj, vannak most fontosabb dolgok is: pl. Abival naponta 100x is körbejárjuk a lakást, kézenfogva, billegve egyre biztosabban. Ma felfedeztük, hogy milyen szuper játék ételek vannak (műanyagból gyakorlatilag minden kapható, így hamarosan boltosat fogunk játszani).

Szóval ez a vacsora egy olyan estén készült mint a tegnapi: a lakás egy csatatér, játékok szanaszét a földön, halomban a vasalatlan ruha, minden a feje tetején.

Penne tésztát főztem ki, és miután ,al dente' lett, leöntöttem a vizet róla, de egy nagyon pici főzőlevet meghagytam. Ebben forraltam össze egy egész üveg pestot és fél tubus crème fraîche-t (tejföl is megteszi).

Külön kis lábasban brokkolit és zöldborsót pároltam, hogy még roppanós maradjon.

A 2 szép szelet lazacfilét előzőleg tepsiben sütöttem meg, csak natúran semmi ízesítéssel (kb. 20 percig). Az elkészült pestos-tejfölös szószhoz adtam a lazacot, villával összetörtem és jól összekavartam.

Nem mondhatom, hogy túl könnyű vacsora a szószban lévő crème fraîche miatt (meg a pestoban is van rendesen olívaolaj), de a heti hal és a napi zöldségbevitel egy jó részét fedezte. No meg nagyon finom lett.

Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

A brokkolit imádom, a hallal barátkozom...:) Nagyon finom lehet!

Gizi írta...

Nagyon guszta!!! Egyik nagy kedvencem a lazac, és ez a recept igencsak kedvemre való.Nagy kár, hogy itt nálunk, elég drága a lazac, de mentem a receptet, és sort kerítek rá.:)

Erika írta...

Köszi lányok!
Lilla, szerintem a lazac tökéletes lenne hogy megszeresd a halat. Nem túl karakteres, nem túl olajos és könnyű sütni (főzni):)

Gizi, sajnos itt sem olcsó, csak mondjuk jobban van választék belőle. Mi is nagyon szeretjük, ez a recept tényleg egyszerű és finom.:-)

Emi írta...

Nézve finom, olvasva is még inkább:) Gyorsan is lehet nagyon finomat. Abi biztosan jelenleg jobban értékeli ha körbejárjátok a lakást, mint az órákon át főzött bendőbevalót:))

trollanyu írta...

Már a második lazacos étel ma, amit látok:) Imádom, a brokkolit szintén:) Igyekszem én is sok halfélét enni. A zöldség nem gond, azokat pusztítjuk minden mennyiségben:)