2012. március 1., csütörtök

Teriyaki steak


Nagyon finom és nagyon gyors vacsora. A steak forróra hevített serpenyőben (pár csepp olívaolajjal meglocsolva) sült. A közepesen átsült változat nagyjából 5-5 percet vesz igénybe (de ez gyakorta a tűzhelytől függ).
Személy szerint ezt a rózsaszínre sütött (medium rare) változatot preferálom.

Teriyaki szósszal locsoltam meg, melyhez 5 evőkanál mirint, 5 evőkanál szójaszósszal, 3 gerezd fokhagymával és friss reszelt gyömbérrel forraltam össze.

Basmati rizst főztem ki köretnek, és zöld salátaleveleket valamint zsenge zöldborsót (héjában) tálaltam hozzá.

További teriyaki receptek:
Teriyaki lazac I.
Teriyaki lazac II.
Királyrákos-brokkolis teriyaki soba

9 megjegyzés:

Seffer Lilla írta...

Igazán érdekes recept, én szeretem a keleti ízvilágot, szóval nekem jöhetne!

Planet Susannia írta...

Mintha a Yamamori szakácsának napi ajánlatát olvasnám! Remekül néz ki!

Erika írta...

Igen Lilla, eza teriyaki szósz picit megdobja a steaket.:)

Hát a Yamamoritól még messze vagyok...de igyekszem:)

Babette írta...

Én azt a párolt zöldborsót kérném szépen:))) Minden tavasszal , ha a kertben megindul a zöldborsó, kötelező fogás a friss zsenge borsóhüvely...

Erika írta...

Szívesen adok a borsóból Babette:) Szerencsés vagy, hogy Nektek a kertben is terem:)

trollanyu írta...

Imádom a teriyakit, mindennel. Lazacot is szoktam, sertéscsíkokat, csirkét, isteni finom:) Látom te is szereted a különlegese ízeket:)

Erika írta...

Köszi Trollanyu:) Igen nagyon finom, akkor hasonló ízlésünk van ami az ételeket meg (talán) pasikat illeti:)) Téged skót, engem ír férjjel áldott meg a sors:D

Gizi írta...

Nagyon guszta, és finom lehet, szívesen megkóstolnám.:)

Erika írta...

Köszi Gizi! Egy paszternákos finomságodért cserébe küldök egy szeletet:-)