2012. március 20., kedd

Mézes citromos kínai csirke


Take away helyett

Kínaira vágytam, de valami könnyű változatra, olaj és só nélkül. Mostanság már egyre ritkábban, vagy alig rendelünk kínait vagy indiait, mert még az eddig favorizált helyeken is olyan zsírosan készítik, hogy utána mindig megbánjuk és álmatlanul, hascsikarással forgolódunk éjszaka. (Aminek abból a szempontból örülök, hogy ez is mutatja mennyire nem főzök zsírosan:-)

Egy régebbi BBC Good receptre esett a választásom, amin picit alakítottam. Mennyiségeket nem mindenhol írok, mert csak úgy összedobáltam mindent, annyi zöldséget amennyit általában megeszünk, és két személyre nagyjából 30-40 dkg hús tűnik elegendő adagnak.

Hozzávalók 2 személyre:
30 dkg csirkemell
szójaszósz
méz (2 ek.)

maréknyi zöldborsó és disznóbab
újhagyma (kb. 2 csokor)
szezámmag (egy nagy marék)
1 friss citrom
1 nagyobb gyömbérgyökér
2,5 dl víz
1 tk. kukoricakeményítő

kínai tészta (egg noodles)

A csirkemellet vékonyabb csíkokra vágtam, meglocsoltam a szójaszósszal és mézet csurgattam rájuk. Tepsiben, grillrács alatt sütögettem kb. 20 percig.

Egy serpenyőben felforraltam 2,5 dl vizet, hozzáadtam a reszelt gyömbérgyökeret, citrom héját (szintén reszelve), citrom levét és 1 tk. kukoricalisztet. Szószos állagúra forraltam, majd hozzáadtam a megsült csirkemelleket. A csirke alatt maradt szójás-mézes szószt is a serpenyőbe öntöttem. Még egyet bugyogtattam alatta és levettem a tűzről.

Külön serpenyőben szezámmagot pirítottam és a csirkéhez kevertem.

A zöldségeket (mirelit zöldborsó és mirelit disznóbab valamint friss felkarikázott újhagyma) 4 perc alatt puhára főztem. Kifőztem a kínai tésztát is.

A tésztára porcióztam a zöldséget, majd a szezámmagos csirkét is a szósszal együtt. Jóízűen elfogyasztottuk!

Ötlet: BBC Good Food-Cook Healthy, June 2011

5 megjegyzés:

Emi írta...

A kínai még csak képzeletben van meg, az indiait épp csak kóstolgatom. Azt hiszem ezt meg tudnám enni. Mitől is ne tudnám:)h

Seffer Lilla írta...

Hú, ez aztán az ízlésemnek való. Nagyon szeretem a kínait, a mézes citromos csirke annyira jól hangzik. Nekem két dolog maradna ki: borsó és bab...:)

Erika írta...

Emi, szerintem a kínai is ízlene , próbáld majd ki!

Lilla, mostmár lassan kezd összeállni miket szeretsz:) Hal, lazac, borsó, gomba, bab No!:-)

Bors and Pepper írta...

Én is nemrég kezdtem a barátkozást a kínaival és amit eddig készítettem, mind nagyon finom volt. A tiéd is jól hangzik, cukorborsó+csirke amúgy is csak nyerö lehet!!!

Erika írta...

Köszi Bors and Pepper! Én is csak ismerkedem még ezzel a konyhával. Étteremben már többször ettem ,de itthon még csak ezeket az egyszerűbb recepteket próbágatom. :)